onsdag 12 augusti 2015

På gång!



 Så där ja, då är man på gång med ett nytt läsår. Kvällarna har blivit sena och morgnarna tidiga när det är en hel del som ska förberedas. En femtedel av min undervisning går under slöjdämnet och det är alltid inspirerande att bolla med nya idéer vad det anbelangar.  Nya material och läromedel i andra skolämnen är nog så stimulerande när man har varit med ett tag. 




  Jag hade tänkt köpa mig en ny Fjällräven Kånken, men jag körde min rosa i tvättmaskin och den får duga ett tag till. Bloggaren Stina Auer sände mig en stråväska från södra Frankrike. Jag tyckte att det kunde vara intressant att se vilken hon skulle sända till mig av de trettio mycket populära hon förmedlade denna gång. Den är stor och där ryms en hel del böcker. 




 Här är en bild på en god sallad med couscous som gosat sig i grönsaksbuljong och saffran. Övriga ingredienser är mynta, halloumi, granatäppelkärnor, apelsiner i filéer, avokado, pekannötter och torkade aprikoser i en salig blandning kryddat med svartpeppar, flingsalt och förstås olivolja. 




 Den goda och vackra tårtan fick vi njuta av på måndagens kalas hos våra goda vänner. Vi toppade den fina kvällen med en tur till stranden där jag fick mig en dos dramatisk solnedgång. 




 Ha en fortsatt fin vecka! 


3 kommentarer:

  1. Vackra virknålar! Vi hade bara grå... : )

    SvaraRadera
  2. Skolgången kom snabbt på... jag har varit extra flitig hela veckan med att samla ihop läroböcker till min gymnasist ;O) Coola virknålar, själv har jag bara trist gråa! Ha det fint!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  3. Så vackra virknålar! :) Och den där solnedgången... ljuvlig. Jag hoppas att du har haft en bra skolvecka och att det känns bra att vara tillbaka. Nya spännande äventyr som väntar. Här återvänder vardagen på måndag och det känns bra. Det har varit en underbar sommar och vi har tankat kropp och själ full med härlig sommar. :)

    Njut av helgen vännen.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.