fredag 3 juli 2015

Sommartider, hej, hej!



 Under några dagar har jag fått njuta av sol och värme här hemma. Tycker faktiskt att det är skönt eftersom vi är rätt rörliga sommartid och det blir övernattningar i stan, vid havet eller på resa. Hemma är ändå alltid bäst! 




 Allt blommar flera veckor senare nu, men det är inte helt fel eftersom det är nu jag har tiden och vädret är fördelaktigt att njuta av det vackra. Här i trädgården har jag hållit till de senaste dagarna. 




 Eftersom trädgårdsmästarna inte har varit närvarande eller haft tid, har ett och annat ogräs invaderat Lyckoslanten, men vad då? Det är förgängligt och vissnar med tiden! Välskött är det däremot i parken i stan och jag väntar på att pionerna ska öppna sig. Jag gick förbi där när jag blev bjuden på namnsdagsmiddag (mitt andranamn Maria) vid sommarrestaurangen i går. 




 Helgen bjuder på karneval, kalas och stunder vid havet. 
 Vacker helg till dig!

2 kommentarer:

  1. Härliga dagar vi får njuta av. Det blir inte långtråkigt i alla fall när man har många "hem" att variera mellan :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.