måndag 22 juni 2015

Goda sommarråd



 Ibland är det skönt att låta hjärnan vila en liten smula när man oftast tänker på tok för mycket över allt och alla och ger anvisningar daglig dags. Inför sommarlovet har familj och vänner gett goda tips och fixat det mesta. Det gäller sommarläsning, filmer, träffar och planering av kortare och längre sommarresor. Nåja, helt avkopplad är jag ju inte ;o) 




 Här finns ingen stress över mulna dagar. Såklart kunde jag just nu tänka mig en solig dag på bryggan, men en sådan dag kan jag spara till senare. Idag vill jag läsa i min bok, se vår serie, fixa och njuta av pionerna jag köpte till midsommar. Det var flera buketter som bara hade knoppar, inte alls trevliga att se på. Jag sköljde knopparna med ljummet vatten och hjälpte dem mycket försiktigt att öppna sig, litet i taget dag efter dag. Kände mig nästan som en pionbarnmorska ;o) 




 Det gav resultat. Nu har jag flera buketter med utslagna pionblommor utplacerade i hemmet och blir det som lovat är solen också på gång idag. Hmm... 




 Var dag är en sällsam gåva, 
 en skimrande möjlighet. 

5 kommentarer:

  1. Visst finns det möjligheter alla dagar ,man måste ju ställa sig efter vädret inte tvärtom ,för det går ju inte .,kramen ,nette

    SvaraRadera
  2. Var dag har sin charm. Men nog blir man lite trött på det eviga regnande… Men har konstaterat att det är bra trädgårdsdagar då det är lite mulet och regnigt.
    Ha det bra!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Håller med dig att mulna dagar också har sin charm... jag städar i dag och fixar sådant som jag inte vill göra när det blir finväder. Fin måndag till dig!

    SvaraRadera
  4. Vädret kan man ju inte påverka så varför lägga energi på det Helt rätt tänkt även om det är svårt att inte gnälla ibland .Bara det inte regnar så är jag ( nästan ) nöjd :-) Pioner är bland vackraste i blomväg som finns . Jag åker förbi ett hus varje dag som har en hel häck ,hundratals knoppar och de är snart utslagna . Själv väntar jag med spänning på att få plocka mina egna , hela 6 knoppar på två buskar i år haha .Ha en fortsatt avkopplande ledighet du livsnjutare .
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  5. Jag hade en trave böcker som väntade på att jag skulle få sommarlov och nu är det passligt att ge dem lite tid. Sen kommer solen och överraskar med vackert väder ibland och det vill man så klart ta vara på. Idag är det dock städning ( inte åt mig själv) som gäller. Njut av ledigheten!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.