måndag 9 december 2013

Tomtar på rad



Hej hopp och så blev det vecka 50! Nu kittlar det ordentligt i pysselnerven. Bilden ovan fotograferade jag ur senaste Tildahäftet - Tildas Vintergleder -  av Tone Finnanger. Tycker den är riktigt söt den där "gammeldagse nisse".



 
Idag gjorde jag ett gäng tillsammans med de yngre eleverna. Det blev en färggrann skara, som senare ska få stå vid varsin gran som vi håller på och gör av naturmaterial.




 Mina egna tomtar, som går där på rad, har lämnat Lyckoslanten och oj så tomt det blev! Men nu väntar en spännande vecka och du ska ha det riktigt gott!

7 kommentarer:

  1. Ja men så fina! Vi har börjat på vår by av små pepparkaksstugor :)

    SvaraRadera
  2. De var då fina tomtar!
    Visst blir det alltid tyst i huset när barnen åkt iväg, det tar en liten stund förrän man kan njuta av lugnet igen, för det är nog också skönt.
    Ha en bra vecka!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  3. Härliga tomtar dina små elever gjort ! Här blev det också tyst då mina stora tomtar åkte iväg..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Många vackra tomtar där ,kram i kylan Nette

    SvaraRadera
  5. Så många härliga tomtar, med både stora och små paket!
    Ha fin fortsättning på december!

    SvaraRadera
  6. Skulle jag kunna få mönster på dom gulliga tomtarna? /mvh catarina

    SvaraRadera
  7. Som alltid knockar du mig fullständigt med din härliga kreativitet och pysselådra kära Ann-Lis. Jag är full av beundran för allt det fina du skapar och vad roligt att skapa tillsammans med eleverna. Och vilken fin bild på dina egna tomtar där i vinterlandskapet. :)

    Ta hand om dig vännen och ha en fortsatt fin vecka!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.