tisdag 3 december 2013

Spontana stunder av skapande



 I går hade jag för avsikt att städa och duka bordet i uterummet eftersom äldsta sonen hade vägarna förbi och skulle äta middag här. I stället för att stryka den stora duken kom jag på att jag skulle pynta ljusfatet. Det hade jag fått tips om här.




Jag hämtade mossa från stenpartiet, plastade ljusfatatet innan jag täckte det med mossa, målade lärkkottar och lät de minsta tomtarna luta sig tillrätta. Det hann skymma, den stora duken förblev ostruken och middagen serverades vid köksbordet. Typiskt mig att hitta på annat än det som var tänkt och det blir oftast bättre så. Till kvällen får jag en ny chans och kanske försöker jag hålla fingrarna borta från pysslande...




Hmm... Undrar vad jag ska hitta på med de sextio glaskulorna, som ligger som konfekt i en låda... De är små, mycket små. Nu vet jag! Ha en bra dag med spontana stunder av skapande!

6 kommentarer:

  1. Kanske roligare att pynta ljus på brickan än att stryka dukar ;)
    Riktigt snyggt!
    Ha en finfin dag!

    SvaraRadera
  2. Känner allt igen mig...
    Tack för tipset om att lägga mossa på den fina ljusprickar. Jag fick min i julklapp förra året av dottern. Tipset kom för övrigt från en som bor väldigt nära mig :) .....inte granne men i närheten.
    Undrar vad du ska hitta på med kulorna?

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  3. Vilka fina glaskulor, i så härliga färger.
    Ljusbrickan blev fin med dina tomtar.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  4. Du har en Sunshine Award att hämta i min blogg!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  5. Just precis så där är det. :)
    Finfin bricka och väldigt tjusiga kulor där de ligger i sin ask. Som karameller.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Du är en mästare bland skapare ;O) Kul med vinterbröllop!

    Kram Gugi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.