söndag 22 december 2013

Mera papperspyssel



Papperspyssel är väldigt poppis nu och jag är inte sen att anamma allt som verkar intressant. När flera bloggare gjorde den här stjärnan fick jag flashbacks till en som jag gjorde som adventsstjärna i näver för flera decennier sedan. Nu har jag fått tag på modellen igen och gjorde några (bilden ovan).




Jag fann ingen video till den här modellen, men man utgår från 12 remsor 1 cm breda och 14 cm långa, eller 1,5 cm breda och 21 cm långa. Du gör två stycken rutnät (övre bilderna) som du sedan monterar ihop (nedre bilderna). Jag använde dubbelsidig tejp och limmade ihop hörnen (första bilden), annars blir det jobbigt att få till limningen av spetsarna på andra bilden. Fråga gärna om du inte kan se förloppet på bilderna!




Betydligt enklare är vikningen av detta hus som jag har gjort många av i julgranen. Du kan ladda ner modellen till ett eget pappershus här. Jag kommer också att ha dessa hus på julbordet och även ge bort med små gåvor i. Jag återkommer snart med julgransnytt och annat!

7 kommentarer:

  1. Papperspyssel kan vara så avkopplande. Det finns många modeller av stjärnor man kan tillverka. Ha en fin fortsättning på 4:de advent!

    SvaraRadera
  2. Vad fina papperspyssel du gjort! Så roligt att göra och så billigt! Men pilligt....
    Önskar dig också en bra sista advent! Kram Maja!

    SvaraRadera
  3. Du har det i fingrarna, allt du gör
    blir så fint. Kommer kika in igen före
    julafton.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Ojojoj vad du pysslar och fixar :-))) Vill önska dej en riktigt God jul ....
    även om alldeles säkert hinner ses fler gånger innan Tomten kommer.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  5. Så fint du pysslar, gillar verkligen stjärnan:) Önskar dig även riktigt fin och mysig julhelg! Kramar från Maria

    SvaraRadera
  6. Det var en fin stjärna, fast ser nog invecklad ut att laga ;)!
    Ha en fin och stämningsfull Jul med de dina!

    SvaraRadera
  7. Så fint papperspyssel! Man blir verkligen "hooked" på det här med att vika papper när man en gång börjar :-) Husen var ju jättesöta och piffar säkert upp juldukningen.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.