torsdag 26 december 2013

Juldagarna



 Juldagarna. Nu är de här och jag fick det jag alltid brukar önska mig - lugn och ro och gemenskap med nära och kära (har saknat "lillebror"). Vad annat kan man behöva, förutom litet mat då... eller ganska mycket mat. ;o) Vi gick i julkyrkan, mina föräldrar firade julafton med oss och husets egen Tomte kom med hårda och mjuka paket och oöppnade upplevelser.




Julens väder har varit aningen speciellt, men när man befinner sig i julbubblan och myser i julklänningen och flanellpyjamasen gör det inte så mycket när regnet smattrar på glastaket och julbelysningen fladdrar i buskarna där utanför.




 Det bästa är juldagen när var och en fyller sina tallrikar med "left overs" till frukost, lunch, middag och mellanmål och man får läsa "julklappar", umgås litet mer och se filmer och gotta sig. I kväll blir det släktträff hos storasyster.
 


Och jag vill, tända en stjärna till,
den som har frusit och gått vill i världen.
För den som inte finns hos oss, tänder vi nu ett bloss
brinner en låga klar: Kom hit, här är den. 
 ~Billy Butt

God fortsättning!

8 kommentarer:

  1. Så fint du gjort med ljusen på sista bilden,
    ska lära mig sånt. Och så fin kofta tomten
    kom med.
    God fortsättning på julen
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Visst hade det varit stämningsfullt med snö, men det är ju ändå så mörka dagar så man ser inte så mycket av hur det ser ut ute. Varmt och mysigt inne med nära och kära är huvudsaken :) Ha en fin fortsättning!

    SvaraRadera
  3. God fortsättning på julen kära bloggvän. Jag har tassat här och läst och tänkt att jag kommenterar sen.....och då blir det inte av.
    Ja nu är det Goa dagar. Jag tycker om att gå ner riktigt i varv för att längta efter att göra vissa saker. Nu blev det inte den tiden vid symaskinen som jag hade velat men kanske nu.....
    Att umgås med sina nära är härligt och det blir ju mest av det nu.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en riktigt god fortsättning.
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  5. Du bjuder på så stämningsfulla bilder. Visst är julen härlig när man kan fira den tillsammans med nära och kära. Mat, samvaro och däremellan skön avkoppling är ett vinnande julkoncept även här hos oss.
    Ha en god fortsättning med jullediga dagar!

    SvaraRadera
  6. God fortsättning . Med risk för att vara tjatig men åhhhh vilka fina bilder du alltid visar :-)))
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  7. Det låter som om ni haft en lugn och fin jul och det är ju det som är det viktiga och riktiga!
    God fortsättning!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.