söndag 15 december 2013

Änglaspel, julkort och julmusik



Det blev tredje advent och du undrar kanske vad jag har haft för mig. Jodå, vi hade julfest i fredags och jag är så stolt över eleverna och deras uppträdanden! Helgen har också bjudit på julmusik vid två tillfällen.




Jag har jobbat med julkort. Det känns gott att släppa allt det andra och pyssla i skenet av änglaspel. Det är väl så det ska vara den här tiden på året... Kollade om hushållet behöver en omgång, men det ser ut som det kan vänta någon dag eller så.




Jag har packat min julkorg och ser fram emot en kreativ jobbvecka. Batterierna är laddade efter helgens avkopplande pysselstunder och julmusik.




När man har haft bråttom länge måste
man stanna upp och vänta in sin själ.
~Kinesiskt ordspråk

5 kommentarer:

  1. Oj vad snö ni har och julstämning råder ser jag , här är det varmt igen och regnar för fullt
    så det blir tydligen bara att ställa in sig på en grön jul. Såg att du hade en annan modell av änglaspelet, jag höll ju på att få svår beslutsågest när jag skulle välja av 50 sorter förra helgen .
    Ha en riktigt finfin start på veckan snart är du väl ledig med .
    Kram Bittan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där fotot tog jag på söndag morgon och det dröjde inte länge innan plusgraderna och regnet var framme. Så kommer det att fortsätta åtminstone veckan ut...

      Radera
  2. Det ser härligt ut med änglaspel och pyssel. Säkert också fint med julsånger i kyrkan (tyvärr blev det inget sådant för mig i år).
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  3. Återigen blir jag så imponerad på att det finns så kreativa människor där ute i bloggvärlden, och så bra att du delar med dig.
    Att göra så mycket vackert och återvinna material är klokt.
    Ha nu en fortsatt finfin advent där borta i Österbotten,
    där också mina rötter finns.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Tjusigt änglaspel! Har du gjort det själv? Önskar så att marken ändå vore ens lite vit, tråkigt med allt regn som vräker ned...

    Kram Gugi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.