tisdag 29 oktober 2013

Ser man på!



Det är mer undantag än regel att jag går till loppis, men nu gjorde jag så på höstlovet. Våra sverigevänner tog oss till ett loppis, som är välorganiserat och all inkomst går till välgörenhet. Jag tyckte den där frökenmuggen kunde passa mig även om man hos oss titulerar sin lärare med förnamn.




I går var det fest med många tända ljus när två söner satt vid middagsbordet. Samlingen med PiP Studio porslin har utökats också. Jag gillar att duka med dessa färgglada som nu till frukost!




Och ja, det finns nog många bilder från senaste helg när vi vaknade upp till den här vyn och sedan vandrade med min syster och hennes man över fem timmar. Det var en riktigt fin friluftsdag, som gav många hälsosteg.
Ha en vacker dag du som tittar in!

9 kommentarer:

  1. Så mysigt du har det, fröken ;)

    SvaraRadera
  2. Självklart ska fröken ha en frökenmugg! :) Och så gott du har haft det, både med vänner, söner och syster. Betydelsefulla stunder. Och vackra bilder som alltid.

    Här njuter vi av höstlov denna vecka. Ett efterlängtat lov efter intensiva veckor. En rejäl storm fick oss dessutom att verkligen ta det lugnt med tänd brasa, tända ljus och spel kring köksbordet igår medan stormen rasade utanför vårt hus. Och jag var tacksam över att döttrarna var lovlediga och inte befann sig ute på vägarna.

    Ta hand om dig vännen och fortsätt njuta av den vackra hösten.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Vilken fin mugg, ja, ibland hittar man bara rätt! Jag slinker nog in på loppis lite då och då... Allt som jag har på bilden på bloggen idag är loppisfyndade saker :)
    Jättefina pip, jag har klämt lite på dem också, men har så mycket muggar, så jag måste rensa i skåpen innan det får komma hem några nya.
    Ha en fin dag du med, kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Å vad fint och mysigt du har det .Ha en skön kväll .Kramar Rita

    SvaraRadera
  5. fint loppis det där ,snyggt och bra såg det ut ,Fin fröken får man väl säga ,kram Nette

    SvaraRadera
  6. Passande mugg till dej .Har tittat på dem fast med texten farmor och farfar , finns på Village här i stan .Porslin kan man ju inte ha för mycket av , Pip är en favvo som Ä N N U inte har hittat hem till mej men jag blir alltid sugen när du tar så fina bilder med dem .
    Promenad i 5 timmar ,du är galen :-)))
    Ha en fortsatt bra vecka . Kram Bittan

    SvaraRadera
  7. Så vackert och mysigt med tända ljus,
    stämning och fridfullhet.
    Men du GLÖM inte att blåsa ut ljusen...lova !!!

    Fint loppat fröken...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  8. alltid så fina bilder på din blogg och det var en kul idé att göra muggen till en ljusstake, ha ett fortsatt bra höstlov, Karin

    SvaraRadera
  9. Säger elever nuförtiden förnamnet på sina lärare....hur ska det sluta! Jag skojar. Fin kruka. Och härlig middag!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.