torsdag 3 oktober 2013

Hej! sa Hösten

 
Fioler och klocka gjorda av min pappa som fyller år i morgon.

Idag läste jag min egen blogg och det jag skrev för ett år sedan i oktober. Om du tycker att jag uppdaterar sällan kan du läsa i arkivet. Det som har sållats genom censuren och det lilla som återstår tycks vara "very much the same". 


Kärleksört som jag fick i stor bukett av grannen idag.

Min underbara iMac har gnällt en längre tid över att startskivan är full när jag har velat tömma kameran. När min son inom media var hem senast anslöt han min nya externa hårddisk till Time Machine, säkerhetskopierade och tömde min dator på flera år och nu är allt frid och fröjd igen.




 På min långa promenad idag plockade jag en stor bukett med blåklockor, som växte överallt i ett dike. Jag har ännu inte helt släppt taget om sommaren även om mina dagar fylls av hösttema.




 Jag gick runt och fotograferade "hösten" inför ett bildspel som jag ska visa med eleverna när de uppträder med höstsånger inom de närmaste veckorna. Kanelbullens dag i morgon!

 



Can you see me?

9 kommentarer:

  1. så härliga bilder igen ,Kanelbullen ja inte tror jag att jag behöver den ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Välkommen vackra höst! Ja så säger jag då jag ser dina vackra bilder.
    Min farbror byggde också fioler. Han spelade på dem också.

    Ha en fin kommande helg.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  3. Har din pappa gjort dom fina fiolerna och klockan, en hantverkare och det har gått i arv, det förstår jag ju nu.
    Visst är det härligt med hösten!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. vackra bilder.
    Ha en bra helg!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Blåklockor i oktober var inte illa, man blir
    så glad för allt som blommar nu. Och det är
    en vacker höst, färgrikare än på flera år.
    Ha en fin helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Fint med fiolen och klockan!
    I dag ska vi fredagsmysa med kanelbullar med barnen :) Hemma blir det nog inget bakande.

    SvaraRadera
  7. Visst har vi fått ett litet arv av våra förfäder, tror jag ;O) Fina hantverk!
    Tur att din apparat gnällde så du hann ta vara på allt! Tummen upp för dom som kan!
    Hoppas du ätit din kanelbulle i gott sällskap idag, det har jag :)
    Roligt att du vill delta i lotteriet!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  8. Din pappa har gjort fina saker ser jag. Våra förfäder kan nog hantverk alltid. Min gamla pappa har skrurit i trä olika saker som kistor, skrin, flakabrä= fästmansgåva o mycket annat. Själv nöjer jag mig med min stickning för tillfället. Vackra höstfärger på ditt inlägg.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.