torsdag 20 juni 2013

Midsommarveckan

 


Jo, jag försvann ett tag. Tack för alla kommentarer! Det blev tre dagar vid sommarstugan där jag har upplevt somrar sen jag kom till världen. Jag tog mannen, våra två rum och kök på hjul och senaste numret av Ernst, som har så fina formuleringar och citat och som uppmanar en att se till att få sommar över hela kroppen. Han ska ge ut en ny bok nu i höst, "Året med Ernst", en tjuvtitt i hans liv där han utelämnar tråkiga bilbesiktningar och tandläkarbesök. Där tänker vi lite lika Ernst och jag...




Vi (läs mestadels mannen) har jobbat hårt med att demontera den gamla långa bryggan, som om och om igen har flyttat på sig när stormarna har dragit fram. Jag ska "få" en ny brygga nästa vecka och det ser jag ju fram emot. Du som har följt den här bloggen vet ju att jag måste få dingla med benen från en brygga för att orka övervintra!



Vi hade tur som fick fina kvällar och speciellt i går kväll var det spegelblankt när vi paddlade ut mellan holmarna. Undrar om det finns något mera rofyllt?




 Så kan det se ut när man "ska bara"... fotografera och instagramma solnedgångar vid midnatt... Och nu lär det ska bli midsommar i morgon! Då bär det igen ut till havet och vännerna, precis enligt tradition. Men i kväll ska filmmakaren med flickvän hämtas från tåget medan de andra två sönerna är på varsitt håll i Sydeuropa. Ha det så gott och var rädd om dig!

Trevlig Midsommar!

5 kommentarer:

  1. Så sköna sommarbilder!
    Trevlig Midsommar till dig/er också!
    KRAM ♥

    SvaraRadera
  2. Va härligt det ser ut , här har vi långt till havet .
    Jag hann inte hem till Ernst premiärprogram i kväll, får kolla på tvplay för det vill jag inte missa . Reklamen för det lovade gott.
    Ha en riktigt skön Midsommar .
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  3. Trevlig midsommar till er också!

    SvaraRadera
  4. Fina bilder som alltid ! Suloista keskikesänjuhlaa sinne Teille kaikille isoille ja pienille ! Maarit och Pierre

    SvaraRadera
  5. Trevlig midsommar här från skärgården .önskar jag dig och familjen ,nette

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.