fredag 31 maj 2013

Avslut



 Så kom den tid när det är dags att säga adjö till maj, som har visat sig från sin allra vackraste och soligaste sida, åtminstone vad jag kan minnas! Det är också dags att säga farväl till läsåret i morgon. Jag pratade med en före detta kollega idag och vi konstaterade att man alltid delar in tiden i terminer och läsår.




 Avslutningar är alltid så speciella, roliga och spännande och efteråt kommer tomheten efter allt det intensiva som föregår ett avslut. Vi pratade om att ha roliga fjärilar i magen idag och en elev funderade att det kanske kunde vara kålfjärilar... ;o)


I should have bought you flowers


 Jag fick en trevlig sista vecka på terminen med huset fullt från och till några timmar under tre dagar och många fötter har sprungit, lekt och utövat experiment här vid Lyckoslanten. Under de närmaste dagarna följer fler festligheter av varierande slag.


 

I livets lopp finns det inget målsnöre.
De snören vi passerar är starten till ett nytt lopp.
♥ 

6 kommentarer:

  1. Fina bilder på avslutet ,det är många avsked imorgon .Jag tänker tillbaka på dom sista dagarna i skolan då man skildes från många klasskamrater för alltid ,vemodigt ,samtidigt var man glad att skolan var slut och man kunde börja något nytt ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Det är en tid när mycket händer just nu. Hoppas att ni får ett riktigt fint avslut i morgon ! Jag var till jobbet en stund i dag för vissa förberedelser inför nästa år (känns lite avlägset ännu) Nu ska vi njuta av semester/sommarlov :)

    SvaraRadera
  3. Kan tänka mig vad " lätt "det är att indela året efter det där med terminer ...i min bransch flyter året ihop med
    ett 365 dagars behovsanpassat schema vardag som helg !!!!
    Även om jag har tur eftersom jag jobbar med adm så har jag rätt skapligt i stort sett " rullande " tolv veckors med oftast lediga måndagar .Allt har sina fördelar och nackdelar . Ha ett riktigt skönt sommarlov :-)))

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  4. Önskar dej en fin avslutningsfest... Ja nu hägrar det härliga sommarlovet !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  5. Det blir skönt med sommarlov! Och det ser ut att bli ett fint sådant om det fortsätter i samma stil!!! Ha en fin dag imorgon!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  6. Nu är det den bästa tiden :) Alldeles i början av semestern.
    Men visst tar det sin tid att koppla bort de inrutade klockslagen.
    Och tomt är det ju på ett sätt.

    Härliga ljuvliga bilder!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.