onsdag 12 september 2012

En smula garngalen

 

 Virknålen fick dansa några varv i går innan möte.


 Mönster till "Något att stoppa kamera och telefon i" fick förvara mina näsdukar.

"Gulligt under glasen" passar bra till vattenglaset på nattduksbordet eller...
en blomma till varje gäst och deras glas vid middagsbordet.


En korg fylldes med bomullsgarn och glada böcker.

  
 Jag var på träff med kolleger i staden nyligen och det pratades om dessa böcker. Galen i garn har jag sen tidigare och Garn garn garn fick jag i förra veckan och där finns mönster till mina små virkningar i detta inlägg. Det finns ännu en bok Garnnystan och tygtravar av Susanna Zacke och Sania Hedengren och den tror jag visst att det var som jag beställde via en flicka som kom med jultidningar.

 

 

14 kommentarer:

  1. Jag har tittat i någon av de böckerna, men inte skaffat.. Men tror att jag skall skaffa någon av dessa böcker nu... Garnkorgen din gör en på gott humör...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Fantastiska glasunderlägg! Står ett vinglas stabilt på denna? Får amn sätta in en beställning? :)
    Kram Sabina

    SvaraRadera
    Svar
    1. De där är nog ämnade för vinglas. Jag gör inte beställningsarbeten, men som gåva är det här en jättefin idé! ;o)

      Radera
  3. Oj, så fina inlägg sen jag kikade in här senast! Du är så duktig och pysslig av dig och jag blir så inspirerad, men hinner inte alls med något sådant just nu. Tapeten är ljuvlig, den är verkligen DU! :-)

    SvaraRadera
  4. Javisst, här är också en garngalen ...
    måste blunda när jag ser din garnsamling!
    Måste bara få till lite tid ...
    Jättefin "behållare" och glasunderlägg !!

    Må så gott!

    SvaraRadera
  5. Ja man kan vara både garngalen...tyggalen och mångalen (ibland).
    Visst är det härligt med alla inspirerande handarbetsböcker. Jag kan inte få nog av dem...hagalen kanske :))

    Det var väldans gulligt det du virkat.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Gillar ditt virkade fodral!
    Jag är också galen i garn :)
    En god kopp te, lite inspirerande böcker, massor av garn och en virknål. Bättre kan det inte bli :)
    Annika

    SvaraRadera
  7. Jättekul att du gillar våra böcker :)))

    Kram
    Sanna och Sania

    SvaraRadera
  8. Jag har också boken Garn, garn, garn. Förra vintern inspirerade den mig att virka ett mormorstäcke, men i grått, beige och vitt. När jag läste ditt inlägg blev jag så inspirerad igen, så nu blir det nog mera virkning.... Gillar ditt virkade fodral, mönsterbeskrivningen hittade jag i boken!
    Ha en fin höstdag!

    SvaraRadera
  9. galen i garn är jag med.men sen då man börjar ett projekt har man ju såklart inte de garner som behövs.
    fodral till kamera och telefon behöver jag också.

    SvaraRadera
  10. Jag har inte virkat på jättelänge, ett tag
    gick både stickor och virknål varma. Får lust
    och virka jag också när jag ser din garnkorg.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. Jag är lite dålig med virknålen...så jag har syrran att virka ett fodral åt min telefon.
    Kanske jag får beställa med henne glasunderlägg också.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  12. Garngalen vad härligt! Så fint fodralet är och vad bra att kunna varva med näsdukar eller telefon! Ha en skön helg! Kram från Maria

    SvaraRadera
  13. Ack om man ändå behärskade en virknål... men det är ju aldrig för sent att lära sig (om man riktigt har viljan förstås ;)
    Dottern har faktiskt använt en "spikbräda" och gjort sig några halsdukar :) Hon är verkligen en garnanvändare på olika sätt!

    Ljuvlig tapet till sovrummet!
    Trevlig fortsatt helg! Fint väder har vi ju fått!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.