torsdag 23 augusti 2012

Sensommarfärger


Där som sädesfälten böja sig för vinden
och där mörkgrön granskog lyser bakom den,
står den röda lilla stugan invid grinden...


Sädesfält är så vackra och jag ville liksom i fjol få en "hand i havre"-bild med senaste Odd Mollytunikan (062 Rosé l/s Blouse) på. Allt för konsten! ;o)


Sensommarfärgerna, för att inte tala om höstfärger, är så vackra! Visst finns det massor av rönnbär i år? Hur är det nu man säger... "Rönnen bär inte dubbla bördor". Jag har inte blivit klok på det där och ska försöka komma ihåg det till vintern - ännu en gång.


När jag var i Umeå för några veckor sedan kunde jag inte motstå den här affischen även om jag tyckte den var väl dyr. Alfabetsaffischer har jag i flertal både svenska och engelska, men det var färgerna och vintagekänslan som fängslade mig.

18 kommentarer:

  1. Odd Mollyn har en så vacker färg... Den är säkert din höstfavorit...
    Ja nog får vi se hur det stämmer med rönnbären.. Vacker höststämning i dina bilder, men nog är det så att höst är det ohjälpligt...
    Ha en skön dag !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Bara så himla vacker färg på din nya tunika .Odd Molly har ju bara så mycket fint.Underbara bilder.Ja visst är hösten på ingång....Önskar dej en fin torsdag.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Vi får hoppas att rönnen pratar sanning i år så vi slipper snöeländet som vi haft varje vinter nu ,håller med om att sädesfälten är vackra nu ,kram nette

    SvaraRadera
  4. ... eller behöver fåglarna mycket mat innan all snö kommer ... ;O)
    Finfin tunika och affisch :O)
    Vi njuter av färgerna som kommer ;O)

    SvaraRadera
  5. Hej! Så härliga foton! Vet du, jag har kommit på att du och jag har varit samtidigt i Umeå, då för många, många år sedan... Jag studerade samma som din man, men månne vi började olika år? Jag har inte besökt fd studiestaden på otroligt många år. Månne staden är sig lik?
    Ha det så bra!
    Hälsningar Annemo

    SvaraRadera
  6. Fin tunika!
    Jag håller med om att hösten är fin med alla sina färger, men annars är jag inte direkt förtjust i de två årstider som vi går emot nu. Vad jag ska hinna klaga i vinter... ;)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Din blogg är alldeles ljuvlig!!
    Nu ska jag också sy börsar med metallås i skolan. Låsen har jag beställt, men vad använde du för en tång för att få ihop låset klämt?? Har sökt nån passlig tång i alla butiker här i K:stad, men ej hittat nåt som funkar :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och Tack! Så du fann börsarna, skriver svar i din blogg! ;o)

      Radera
  8. Härliga bilder!

    Den tunikan är som gjord för dig.
    Själv ligger jag på latsidan med bloggandet.
    Jag hoppas att inspirationen återkommer snart.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Det finns två olika talesätt har jag kommit underfund med, återstår att se hur det ligger till alltså... Alltid lika vackert i sädesåkrarna. Fin tunika också, bedårande färg.

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  10. Hej igen! Tack för att du tittade in till min blogg! Och jo, ni är inne på rätt person. Har fortfarande samma efternamn...

    SvaraRadera
  11. Fint med handen i havren
    Och jättefin affisch
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  12. Massor av härliga inlägg som jag missat när jag haft bloggsemester, men nu är jag uppdaterad:)
    Stenar, älskar stenar! Och så fin idé med sommarminnen i påse! Och vilka härliga bilder du visar oss:)

    Jag kan konstatera att jag skulle vilja haft dig som lärare, dina inlägg speglar så många goda kvaliteter - kreativitet, spontanitet, energi och lugn.

    Ha en fin helg!
    Kram Suz

    SvaraRadera
  13. Jag älskar också sädesfält, det är så vackert när de vajar i vinden! Må så gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  14. Härliga sensommarfärger och fina bilder!

    Ha en skön helg...
    Hälsningar från ett sensomrigt Öland & Titti

    SvaraRadera
  15. Visst är det vackert med sädesfälten just nu... men lite vemodigt på samma gång som det känns som en nystart.
    Otroliga mängder med rönnbär, vi har många såna träd runt oss och de är så vackra!
    Fint med några kvistar av dom i en hink!!

    SvaraRadera
  16. Höstens färger är så vackra! Jag tänkte just i dag att jag får skynda mig och fota fler sädesfält medan de ännu står kvar. Fin tunika som du säkert kommer att få användning för!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.