söndag 4 mars 2012

Svenska Teatern

Nu har jag kommit hem efter en intensiv helg med rik teaterupplevelse! Gillar man Vilhelm Mobergs utvandrarepos och musikaler ska man inte missa Kristina från Duvemåla. Jag och mitt sällskap var absolut eniga om att det vi såg och hörde var fantastiskt och det tar en stund att smälta alla intryck. Tänk att bl.a. få höra "Guldet som blev till sand" och "Du måste finnas" - där artisterna gav allt... Otroligt vackert! Svenska Teatern har dessutom byggts om och det var intressant att se.
 Givetvis fick man inte fotografera under föreställningen, men scenografin var underbar! Jag fotograferade dessa två interiörbilder innan musikalen började med min iPad och förberedde ett inlägg i den samma med BlogPress, men det blev aldrig av att skicka iväg det. Jag får testa det där någon annan gång. Jag valde att umgås helt med mina väninnor och så roligt vi har haft - shoppat, pratat, skrattat och sovit en liten stund på hotellet mittemot teatern.
 Med min väskkamera blev bilderna annorlunda färgmässigt och extra värdefull är ryggtavlan till höger. Jag visade två söners ryggtavlor för några dagar sedan och här är den tredje (yngre tvillingsonen) sonen in action på Svenska Teatern. Han jobbar extra där tillika med att han startar sin egna firma. Många erfarenheter rikare är det dags för mig att återgå till jobb! 

12 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg- roligt att gå och på musikal!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, så roligt med upplevelser!! Loooove musikaler, var själv på Dirty dancing i Stockholm på premiären häromveckan ;)Så bra den också!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Vilken upplevelse! Jag har fortfarande inte skaffat biljetter men hoppas jag får en chans att se Kristina på hösten.

    Va fiffigt med sellerin tidigare!

    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  4. Så roligt att höra att du gilla teatern.
    Skall själv till Svenska Teatern den 25maj och se Kristina, och väntar också sååå att få höra de välbekanta sångerna.

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera
  5. Låter som en riktig batteriladdar helg :)Såna måste man unna sig ibland!

    SvaraRadera
  6. Så bra att ni hade en fin helg ,borde nog komma iväg på den där musikalen.Har gått förbi svenska teatern otaliga gånger men aldrig besökt den ,ha en bra arbetsvecka ,Nette

    SvaraRadera
  7. Din helg låter att ha varit SUPER.....
    Svenska teatern ser otroligt fin ut, där har jag nog aldrig varit. För det är mest till grannlandet som jag har varit på teater. Hoppas det blir ändring på det nu.
    Spännande med nytt företag... jag önskar Lycka till åt sonen!!
    Ha det bra!!

    SvaraRadera
  8. jag har faktiskt aldrig besökt svenska teatern, hur skamligt det än låter. jag tror vi sparar vårens musikalbesök tills vi är i london. ;)
    kram

    SvaraRadera
  9. Det ser nästan litet lyxigt ut... ;) Roligt att det var en lyckad upplevelse på alla sätt!

    SvaraRadera
  10. Hade en liten flicka på besök igår och hon spelar ett av barnen i musicalen... Hon figurerade på foton från premiären och hon sade att de är 3 barngrupper som turas... Tänk hon kunde så berätta om föreställningen och det bara strålade om henne... Förstår att dom valde henne med.. Liten etta är hon.
    Förstår att ni hade ett lyx veckoslut med väninnorna, man brukar leva länge på sådana utfärder.
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  11. Lyxigt med musikal och hotellweekend! Det där vore något att drömma om! Jag har faktiskt aldrig heller varit på Svenska Teatern... mina besök till huvudstaden duggar allt annat än tätt ♥

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  12. vi har åxå kristina från duvemåla på agendan i vår! va roligt att läsa vad du tyckte. syns att ni har haft en underbar helg!
    ha de bra

    susanne

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.