söndag 15 januari 2012

Relax - enjoy - get inspired...

... och andra trevliga ord finns skrivna på retroradion designad av Ylva Skarp hos Clas O. Jag kunde inte motstå en sådan även om jag köpte en blommig radio i somras. Här finns flera rum och jag får in den kanal jag lyssnar mest på och jag gillar den här kalligrafin - mycket. Därför!
Tidigare har jag en hel del Ylva Skarp-produkter, bl.a poesiträd och skulle denna skrift säljas som font skulle jag stå först i kö.
Julen är äntligen bortstädad och idag firas tulpanens dag. Buketten köpte jag åt värdinnan som bjöd oss på god trerätters middag i går. Du har väl märkt att det är en timme ljusare nu och solen kravlar sig högre upp för varje dag. Vilken underbar tid vi lever i!

18 kommentarer:

  1. JAA, idag har vi haft en helt underbar dag!
    Så häftig radio och Tulpaner är ju för härliga nu!
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  2. Häftig radio och häftig mitten bild.. Du kan du ! Är det sönerna som lärt mor sin några nya knep ?
    Skön söndag kväll!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Den radion är verkligen så fin!
    Må så gott
    kram Malin

    SvaraRadera
  4. Jag har sett att det blivit inne med rörliga bilder på bloggar och du hänger med, inte illa!
    Även jag hade med tulpaner (dagen till ära )till dagens värdinna.

    SvaraRadera
  5. Kul radio har inte hunnit med tulpaner ännu jag har så många andra blommor ,upptäckte idag att min vita amaryllis har en tredje knopp på gång så det får bli lite jul framöver ,kram Nette

    SvaraRadera
  6. Gillar också! Och rörliga bilder har du fått till!? Wow!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  7. Så fin radio. Tulpaner hör nog till våren..så hoppas den snart är här.
    ~Marita~

    SvaraRadera
  8. Men ååh, vilken underbar radio! Jag har faktiskt letat som ett tok efter det där typsnittet på nätet innan jag fattade att det var en handskriven "font". Önskar jag kunde texta så vackert! På tal om radio, den vi har i köket från Clas O har fått fnatt med ljudratten och volymen ökar av sig själv. Borde kanske fundera på att köpa en ny...hmm :-)

    SvaraRadera
  9. Fin radio! Och du hänger verkligen med i svängarna i datorns värld. Själv så är jag väldigt svår lärd och så fattas den som skall lära det åt mig.
    Skönt att ha julen bort städad, och visst har det blivit mycket ljusare.
    Ha en bra arbetsvecka!

    SvaraRadera
  10. Den var radion fin och kunde få plats också i mitt kök, men jag blev mest fångad av den rörliga bilden idag :)
    Ha en fin kommande vecka! /Bea

    SvaraRadera
  11. Oj, den radion var häftig :O)
    Ännu ett "nytt" inlägg hos dig ...
    Du kan du :)
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig radio, hittade en gratis font som kkunde laddas ner...men då minnet sviker och den datorn gick till sällare jaktmarker...skulle det varit "scriptina"...??? Måste googla:)
    Ha en skön vecka!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara så snygg radio .Vad läckert med kramar och tulpanerna ,Hur gör man det?Bara så häftigt......Ha en skön kväll .Kramar Rita ♥

      Radera
  13. Nog har du hittat en häftig radio alltid. Roligt att inte allt sådant är svart eller metallic.
    Tulpantider det är nog just nu, för vad kan man annars önska för blommor om inte tulpaner så här efter julen. Ungefär samma som efter julmaten brukar det passa mycket bra med soppa, trots att soppa inte känns fullt så frestande andra tider på året. Önskar dig en bra vecka.

    SvaraRadera
  14. neeeej, jag vill inte se radion! jag var redan så himla sugen på den blommiga i somras, men jag behöver verkligen inte en radio till... inte den här heller fast den är underbar! ;)
    kram, ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  15. Får nog ta mig en funderare om jag behöver en ny liten radio...jo så är det nog :) Supersnygg och Skarp är ju suverän att texta. Men nu har du hittat på nåt kul med tulpaner och kramasskylten...här händer det grejer!

    Kram

    SvaraRadera
  16. Jag skulle nog stå strax efter dig i den kön. Snygg!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.