tisdag 10 januari 2012

Årets färg

Nu känns det nästan som om man är litet up to date när det gäller inredning - åtminstone färgmässigt... ;o)  Pantone har valt årets färg Tangerine Tango, en orange-röd kulör, "sofistikerad och dramatisk och som ger energi". Jag fotograferar inte kära hörnsoffan i allrummet alldeles för ofta. Inte hälsosamt för färgkänsliga. ;o)
En läsare frågade mig om vi bara har vitt hos oss. Sannerligen inte! Du har väl sett tapeten i mitt arbetsrum? ;o) Sköna kökssoffan är en mera dämpad färgklick i inredningen och den passar kanske inte in i årets färgskala. Den går mer mot gammelrosa med stänk av rost, men den får ändå vara med på ett hörn. Jag ska göra den färgen mera rättvisa en annan gång.
Däremot får inte årets färg inträde i sovrummet (bild från Pinterest) när det står i tur för en make over. Måtta med allt! Ha en finfin dag!

13 kommentarer:

  1. jag kan också ibland tycka att det är för enfärgat hos oss (trots bruna soffor, säng och bokskåp i sovrummet), men ändå är jag glad att jag blev av med den röda stolen vi hade i vardagsrummet tidigare. allt har sin tid.
    de röda sofforna ser ut att passa perfekt hos er!
    kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med färg! Skön, fin och gosig soffa ni har!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Visst är det fräscht med vitt på vitt, och däremellan kunna sätta in lite valfri färg om man så önskar.Fint med den orange-röda soffan!
    Ha en fin dag och kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Ser väldigt inbjudande ut i soffhörnan tycker jag! Det blir varmt och ombonat av färg, men tyvärr, när man är inredningsintresserad så blir det lätt att man tröttnar på färger.
    Förra våren var det gult som var "inne" så jag försökte intala mig själv att tjohoo, jag har gula kökstapeter... men det lyckades inte ;) Fast jag ännu dom kvar, kommer mig inte för att börja på med projektet att få dom utbytta.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker ju om färg så jag välkomnar färgmodet! Och vi har röda soffor vi också, en ganska mättad röd färg och jag blir alltid lite uppiggad av dom!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Man blir ju gott humör när man märker att man är trendig.. :)
    Låter intessant med sovrumsmakeover...
    Ha det bra!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  7. Den röda soffan passar ju fint hemma hos er! I något skede har jag nog också drömt om en röd soffa men numera försöker jag vara mer neutral i mina färgval.. ombytlig som jag är ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  8. Älskar färg! Så jag är bara glad om det kommer något annat än vitt mellan varven! Och snart börjar det gå mot vår så jag får hänga upp mina skira, limegröna vardagsrumsgardiner och byta ut vår vinröda ryamatta till den limegröna. Älskar grönt! :)

    SvaraRadera
  9. Vilken läcker soffa ni har. Skönt när man kan blanda in lite färg i allt det vita också. Och kökssoffan såg gosig ut.
    Hoppas du har en fin kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  10. Kul att läsa alla kommentarer. Ser att många gillar färgen!!!!! Men du vet ju....
    Jag skriver inget mer om det :)

    I dag började barnen. Oj så de jobbade...glömde bort att de endast går i ettan!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Oj, du är ju riktigt trendig nu med en Tangerine Tango-soffa! :-) Själv har jag inget i den färgen även om jag kan tycka det är härligt med starka färger...hos andra :-)

    Tusen tack för din snälla kommentar om min kista! Provence har jag aldrig haft möjligheten att besöka, men det finns absolut en dröm om det nån gång i framtiden!

    SvaraRadera
  12. Rött är vackert, men antagligen tröttnar man fort på en så stark färg!
    Tänk, vilken tur att man kan förändra och byta om och det borde bli en större sådan snart hos mig, men fyyy.. så jobbigt!
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  13. Det är verkligen din färg...tycker jag.
    Kanske inte riktigt min färg. Soffan är verkligen en riktigt färgklick.
    Snart är första skolveckan avklarad för detta år.
    Dottern är lite nervös för nästa vecka...hon skall till Ilmajoki som utbyteselev. Blir säkert trevligt.
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.