onsdag 14 december 2011

Julros

Det är faktiskt bara några år sedan jag fick upp ögonen för julrosen. Den må vara giftig och svår att hålla vid liv, men den är så vacker! Jag svepte in en kruka i gamla "Ave Maria"-noter.
Jag må ha två olika arter av julros detta år. Den ena (övre blomman och i krukan till höger) är mera spröd, medan den andra har "taggigare" kronblad och blad. Hur som helst ska jag försöka hålla dem vid liv i uterummet, vattna sparsamt och plantera ut dem i vår.
Dagens upplevelsepaket öppnas i kväll när det
blir julmiddag med kollegerna.
Tack för ditt tålamod!

3 kommentarer:

  1. Visste inte att den är giftig. Min julros blommar ute i rabatten.
    ha en fin dag!
    ~marita~

    SvaraRadera
  2. Det är samma sak för mig det är bara några år sedan jag fattade tycke för dess skönhet.Ha en bra kväll ,Vackert fotograferat ,Nette

    SvaraRadera
  3. Javisst är den vacker! Så också dina bilder :)
    Ha en trevlig dag!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.