måndag 19 september 2011

What a mess!

Rubriken känns bekant från ett avsnitt i engelska som jag nyss har behandlat med eleverna. Nu är det verklighet hos mig. Utomhus är det nog mera ordning just nu där växter och häckar är ansade och ljungen är utplacerad i blomlådorna.
På spiselkransen i vardagsrummet syns inte heller mycket av stöket...
Inte heller från den här vinkeln i ena sonens rum, som jag utanför bild har fyllt med alla böckerna ur mitt arbetsrum. I den andra sonens rum placerar jag tillfälligt mina datorer under renoveringen. Det här får bli ett meddelande till tvillingsönerna i huvudstaden: Nu har vi stökat till det i era rum, ja litet varstans vad det ser ut!
Idag kom tapeten från Pip-studios. Första bilden är baksidan på följesedeln (gillar!) och mönstret på min fondtapet är mycket större än jag gissade. Det blir intressant att se resultatet! Klicka på bilden!
Så bra att foton kan lura ögat... Sanningen ligger alltid i betraktarens ögon.

14 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig..det gäller att fota där det är ordning för stunden!! Sitter i mitt halvfärdiga arbetsrum nu..och försöker samla kraft till det sista..här kan jag inte fota en enda vinkel ännu!!

    Fondtapeten ser så söt ut..blir säkert kanonfint!!

    Ha det gott!! Kram Sanne

    SvaraRadera
  2. Vet du vad jag har flera lådor som ännu inte är uppackade i vårt nya arbetsrum. Det är ju så otroligt mycket böcker, papper och mappar mmm man har i ett arbetsrum ...
    Kommer att bli fint i ditt när det är klart!

    SvaraRadera
  3. Jaadu, tur att det finns ett kameraöga ibland :O)
    Spännande att få se helheten sedan!
    :O)... måste le åt din kommentar hos mig ... man kan ju inte veta på förhand.
    Ha en fin vecka! V.

    SvaraRadera
  4. En gemensam grej igen att du oxå har äventyrslystna män i ditt hus som åker ut och handla i världen.. Inte skall det ju vara enkelt..
    Tapeten komer nog att bli urtjusig och din kruka till ljungen är bedårande...
    Ja visst är det bra att man inte kan se allt på bloggen..
    Ha en bar början på veckan !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  5. Jag har också fotat där det är ordning för stunden idag ,det blir nog så småningom bättre ordning.Häftig tapet det där.kram,Nette

    SvaraRadera
  6. Tror det blir ett alldeles speciellt vackert rum med just den tapeten!!
    Visst är det jättebra att man själv får och kan välja sina vinklar när man fotar till bloggen! (synd för dom som inte förstår att det är så det går till...)

    Ha en bra fortsatt vecka!

    SvaraRadera
  7. Ska bli spännande att se resultatet, även om jag inte avundas röran, har just fått bukt med densamma i vårt hem, pust.
    Marianne

    SvaraRadera
  8. den här betraktaren ser i alla fall inga högar med böcker eller datorer, bara vackra saker så långt ögat når.
    ska bli intressant att se tapeten på väggen. jag tror den blir bra!
    kram

    SvaraRadera
  9. Det är verkligen inte roligt medan det pågår men det blir säkert jätte fint när det blir färdigt.
    Så håll ut!!

    SvaraRadera
  10. Så fantastiska blommor- det är de jag ser;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  11. Åååå vad fint med ljungen.Bara så fint.Vackert med vita rosor.Vad skoj när det blir klart.Ha en skön kväll.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  12. Gillade tapeten.....för att inte tala om baksidan på följesedeln :-)
    Det blir säkert jättebra.

    ha en trevlig kväll.

    kram Bittan

    SvaraRadera
  13. Jag vet, här luras jag också med besked varje gång som kameran kommer fram ;D, men vem vill se röriga hörn? De finns tillräckligt hemma hos var och en, så man vill väl inte se det överallt på bloggarna också...
    Väntar med spänning hur det blir i rummet, garanterat fint!!

    SvaraRadera
  14. Ja, inte tror jag att det är många bloggare som fotar kaoset i deras liv, men det finns nog lite överallt.. Här har jag t.ex. extremt smutsiga fönster..

    Kram Maidi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.