söndag 11 september 2011

Denna 11 september

Solen bjuder på ett vackert färgspel när den kryper upp i dimman denna 11 september. Jag njuter av min "Gomorrondrink" och inviger den nya koppen från Greengate. När en bloggvän som expiderade mig frågade om den blir en gåva  svarade jag - ja, till mig själv. Precis som Emils pappa gillar jag inte ordet köpa. När jag jobbar "får" jag gåvor om du förstår vad jag menar :o) Pengar är bara ett bevis på att äganderätten byts.
Den här dagen för tio år sedan satt jag vid eftermiddagstid i bilen utanför musikinstitutet (vårt andra hem på den tiden) där sönerna hade musikundervisning. Jag lyssnade på radion och som det ser ut fylls tidningarna denna dag av allt det där jag hörde då.
Ni är många som troget tittar in. Jag tycker om besök och det kan väl knappast finnas mer tacksamma än så att bjuda frukost åt. Ha en skön söndag!

17 kommentarer:

  1. Tack! "Den" dagen för tio år sedan firade vi trettioårs förlovningsdag ... idag har vi lagt till tio år :) Vart rusar tiden iväg!
    Ha själv en skön söndag!
    Kram V.

    SvaraRadera
  2. Den dagen för tio år sedan gick till historien och som man alltid kommer att minnas hur gammal man än blir. Hoppas att vi aldrig får uppleva någonting liknande igen.

    Du har en väldigt vacker blogg!

    Ha en fin söndag!
    Karin

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag kommer precis ihåg att jag befann mig i en klädbutik med min mamma när vi hörde vad som hänt....Tänk att det är tio år sedan!

    Jag tar gärna lite frukost med Dig:)
    Kram M

    SvaraRadera
  4. Sitter oxå vid frukostbordet men har nog inte lika vacker kopp som du... Ja nog kommer man ihåg var man hörde om det som hände den 11 sept.. Jag satt hos frissan...
    Ha en skön söndag !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  5. Så fräscha färger! Trevligt att bli betjänad av en bloggvän.

    Jag befann mig på gulnäbbsintagning som tvåa i Åbo den här dagen för 10 år sedan. En gulis yrade om flygplan som hade kraschat in i nån byggnad och vi hade roligt åt hennes vilda fantasi. Ända tills vi kom underfund med att det var sant...

    SvaraRadera
  6. Vi pratade om det där i dag hur väl man kommer ihåg vad man gjorde när man först hörde om det som hänt.
    Själv jobbade jag på sjukhuset och for direkt på ett möte där jag fick hör vad som hänt. Om vi sen fick något i stånd på mötet kommer jag inte ihåg...
    Ha en fin, solig dag!

    SvaraRadera
  7. Jodå visst minns jag var jag befann mig och vad jag gjorde denna mörka dag för tio år sen. Under åren har denna dag blivit ytterligare tyngre med Anna Lindhs bortgång....min bästa kompis som dog för fyra år sen.....
    Men vi har även glädjeämnen denna dag...sonens sambo som firar sin födelsedag....

    Kram
    annnika

    SvaraRadera
  8. För 10 år sen satt jag i bilen också, i bilkö på väg hem från jobbet. Känns inte som det gått 10 år redan sen det hemska hände.
    Så fin kopp, det var en bra gåva till dig själv. Man behöver sånt.
    Kramar från ett regnigt Värmland
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Tacksam är nog helt rätt ord idag! Vilken underbar kopp, som lyser upp i morgon dimman;) Önskar dig en skön söndag. Kram Johanna

    SvaraRadera
  10. Man glömmer nog aldrig den där dagen för tio år sedan... Jag kommer ihåg exakt var jag befann mig och vad jag gjorde :( Ofattbart var det.

    Hihi, kul att vi tänker lite lika när det gäller "gåvor till sig själv". Det är ju trots allt en själv som har slitit ihop dom där slantarna ;)

    Ha en härlig solig söndag!

    SvaraRadera
  11. Vilken vacker frukost! Det du har i glaset ser väldigt gott ut...Jag är en frukostslarvare av stora mått, tyvärr. Ja, man minns vad man gjorde den här dagen för 10 år sedan, det är verkligen en sån dag....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. Vilken underbar bild på din frukost och muggen är helt fantastisk. Jag blir glad av att se den.
    Dessvärre händer saker i världen som gör oss mindre glada. Vi hoppas att detta datum får vara fri från elände många år framåt.
    Må så gott och ha en fin vecka!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  13. jag kommer också ihåg exakt var jag stod och vad jag gjorde när nyheten nådde mig. det är nog en dag man inte vill återuppleva på något sätt.
    läcker kopp det där, och jag kan tänka mig att både du och expediten hade mycket att tala om när ni träffades på inköpsstället :)
    kram

    SvaraRadera
  14. tack för piggelindrink (ser väldigt god ut...vad månne det finns i den?) och croissant....ett härligt söndagsmorgonmål. Muggen är vacker!

    SvaraRadera
  15. Oh ja den här dagen för 10 år sedan sitter etsad i minnet. Dottern som bodde redan då i USA. Hon flög hem till Sverige bara några dagar senare på besök så det var mycket oro då.
    Hoppas att du hade en härlig söndagfrukost.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  16. Den dagen går inte att glömma för jag upplevde något alldeles speciellt i en dröm på morgonkvisten! Men helt ofattbart att det redan är tio år sedan!! Gillar nyaste Greengate-porslinet ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  17. Jag minns faktiskt inte vad jag gjorde den dagen men i stället minns jag förjande dag då våra biljetter anlände som skulle ta oss till USA där yngre sonen studerade. Dessa biljetter blev då annulerade men vi reste i stället i november och fick en helt underbar resa men med en enorm kontroll överallt.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.