tisdag 12 juli 2011

Det bortglömda engelska porslinet

Hoppsan... Detta är inlägg #400! :o) När jag började blogga här på blogspot.com kunde jag ju inte ana att jag skulle göra inlägg om porslin! Hoho! Tror det har blivit en hel del av dem - mest blommiga sådana. Hur som haver påpekade min kära mor för någon vecka sedan att vi har en hel del porslin förvarat där. Då menade hon bl.a det engelska porslin som vi begåvades med på bröllopsdagen i dubbel upplaga förutom servisen Birka som jag skrev om i det här inlägget.
Nåja, nu tog jag hem en del av det engelska bortglömda och gömda porslinet. Man kan nästan säga att jag hittade det på eget loppis. Två såssnipor...
På tal om porslin... Se så fint Min plats i solen skrev här om vinsten som kom till henne från Lyckoslanten. Se också hennes recension av filmen Letters to Juliet, som jag såg i går kväll. Det är en underbar film som utspelar sig i Verona och Toscana. Verona besökte vi när vi var till Gardasjön i fjol, men Toscana står högt upp på listan av platser jag vill besöka.
Logiken tar dig från A till B.
Fantasin kan leda dig vart som helst.
- Albert Einstein

15 kommentarer:

  1. Vilka fynd du gör i dina egna gömmor, det porslinet förtjänar och komma fram. Just röd-vitt är min favorit, så fint och duka med nu på sommaren.
    Tack för filmtipset också.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Men det var en vacker bortg(l)ömd servis och vilken tur att den fick komma till heders igen :)
    Ha en fin dag / Bea

    SvaraRadera
  3. Det kan vara bra att vara glömsk ibland för då glädjs man ju ännu en gång åt gåvan. Vilken vacker servis och den passar nog fantastiskt bra hemma hos er.
    Jo Österlen är ljuvligt skönt. Inte långt till något eftersom de vackra byarna finns i mängder och hav på tre sidor kan man säga...i väster, öster och söder.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  4. Men har du sådana fina porslin i dina gömmor.. Det är ju så underbart vackert.. Tur att mor din har spart det väl åt dej ! Mammor vet bäst !
    Nu skall du njuta av ditt bröllopsporslin..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  5. Men det var vackert porslin du hållit undangömt och glömt! :)
    Vilken tur att din mamma påminde dig.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Jag tycker så mycket om sådana engelska porslinsmönster, det är så hemtrevligt och rött är ju alltid fint. En gång hade jag en teservis i liknande ditt mönster fast i naturfärger och brunt och jag minns att det hetter Friendly Village!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Så fina porslin du visar.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. vilket suuperfint porslin..och vilka fina tilda dockor du gör, ha en bra sommar!!!!

    SvaraRadera
  9. Tack för titten och den gullig kommentaren inne hos mig! :) Ja, den blå-vita listan gör att man hittar en massa nya bloggar, dock första gången jag kikar in här hos dig! Men det lär nog bli fler besök ser jag! :) Vi delar samma passion för blommigt porslin ser jag också! ;) Det engelska är ju bara såå fint!

    Ha en bra sommardag!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  10. Tänk vad glad man blir när man hittar gömda skatter på hemmaplan;) så fint porslin. Kram Johanna

    SvaraRadera
  11. Underbart porslin! Förstår att du vill visa det, vilken skatt du hittat! Fin blogg! Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Jättefint porslin! Själv samlar jag i liten skala på engelskt porslin i vitt och svart eller brunt. Verkar inte finnas så mycket sånt.
    Birka-serien har jag nog nämnt tidigare att vi har hemma hos oss också. Bra och neutralt att duka med.

    Må så gott!

    SvaraRadera
  13. Vilket fynd! Det är ju ett jättevackert porslin. Tänk att ha flera vecka serier att välja mellan. Härligt!

    Ha det gott i sommarsolen! Kram

    SvaraRadera
  14. VIlken fin blogg du har! Härliga bilder...mycket inspiration. Jag såg din kommentar hos Lotta "Min plats i solen" - blev glad!

    Sommarhälsningar!

    Lotta

    SvaraRadera
  15. Vilket underbart vackert rött engelskt porslin du har hittat i dina gömmor!!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.