måndag 16 maj 2011

Värmande

Nu har vi haft ruggigt väder några dagar och jag är glad att jag packade ner litet varmare kläder på lilla resan i helgen. Här ovan hänger den ena trasan efter den andra ser det ut som. Scarfar och sjalar på stegen till höger har du sett förr, men den värmande koftan är ny. Ibland kan man bli väldigt förtjust i en speciell modell...
Så förtjust att man klickar två gånger - i det här fallet från Ellos. Vita tunikan med broderier kommer från Kapp Ahl.
När jag ändå gör reklam här kan jag visa en av de muggar jag köpte i helgen också. Det blev flera Ikeabesök både med och utan söner & Co och vi kunde konstatera att Tammerforsvaruhuset åtminstone denna gång var så mycket mer inspirerande och välfyllt än detsamma i Vanda. Dessutom vandrade herr Ingvar "himself" Kamprad omkring där och klappade om personalen! Nu vill jag klappa om dig som hälsar på här!

14 kommentarer:

  1. Hej!
    Så fina kläder du visar! Ja, lite kyligare är det här också.... Jag var ute en sväng i trädgården ikväll, gick min runda och kollade läget och jag frös efter bara en kort stund....
    Åh, har Ikea såå fina muggar? Kanske dags för ett besök dit!
    Ha det bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  2. Det var bra att det var lite kyligare nu i kväll för då kunde jag ha långbyxor då jag grävde och rensade ute i trädgården. Bra som skydd för både revor och mygg. Än har jag inte märkt av så många myggor men man vet aldrig då de dyker upp :)

    Javisst är det härligt att sjunga i kör. Så fint man kan få det att låta.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  3. Säkert skönt att vara hemma... Ja lite varma koftor behövs här oxå... Ikea borde jag besöka.. Men det är nog mest små prylar som fastnar med....Kör dagligen där förbi...
    Ha en ba dag !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. allt du visar är så fint! jag får ta och kika in på ellos jag också, skulle behöva nån ljus kofta. alla jag har är svarta...
    kram

    SvaraRadera
  5. Oj, har du sett herr IKEA på riktigt? En ikon i sin bransch... Ja, man borde nog göra en sväng dit då man ändå bor ganska nära varuhuset.

    Ha en fin tisdag!

    Kram
    sari från Puumuli

    SvaraRadera
  6. Skönt med värmande plagg såna här dagar. Jag höll i de där muggarna sist jag var på Ikea, men det ryms inte mera i mina skåp så jag får ha köpförbud på muggar och koppar ett tag framöver :)

    SvaraRadera
  7. Ja, nu behövs verkligen lite varmare kläder och du har verkligen sinne för sköna ting :)
    Hoppas du får en fin dag! /Bea

    SvaraRadera
  8. Tackar för omklappningen! Herr Kamprad skulle jag vilja träffa. Tycker att han är en driftig typ!

    Vilka fina plagg du har klickat hem. Härliga färger också.

    Ha en fin fortsättning på veckan! Kram

    SvaraRadera
  9. Dina "trasor" ser härliga ut, och vad roligt att få kika på självaste Ingvar..


    Kram Maidi

    SvaraRadera
  10. Jag bara äälskar scarfar och det tycks jag inte vara ensam om!:) Dina är jättefina!!!
    Så roligt att du visade bilder från Hfors och Majstranden, min mormor var född och uppvuxen där och hon talade mycket om Majstranden men jag har aldrig varit där, tror jag.
    Så trevligt att få se Kamprad himself på Ikea, han är ju en väldigt duktig businessman.
    Kram S.

    SvaraRadera
  11. Ja värmande tröjor behövs just nu ;) Fina kläder!

    SvaraRadera
  12. Hej vännen!

    Vad mycket fint du har köpt! :) Härligt när man hittar saker som blir kärlek vid första ögonkastet. :)

    Underbara bilder från er härliga helg också. Tack för att du delar med dig av allt det fina ni upplevt. Du och din make är sådana förebilder i att njuta av livet och ta till vara på tiden tillsammans med hotellnätter och trevliga resor. Ni är lyckligt lottade som delar en sådan kärlek och livslust. :)

    Ta hand om dig Ann-Lis och ha en fin vecka!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  13. Klapp klapp tillbaka :)
    Oj va kul att Ingvar himself råkade vara på plats!
    Underbar kofta, jag har också ibland köpt flera av samma plagg men olika färger. Hittar man nåt bra så måste man ju passa på ;)
    Och där ser jag min härliga vita kruka på tassar igen ;)

    Må så gott! kram, A-C

    SvaraRadera
  14. Visst är det en trevlig koftmodell. Har en likadan fast grå. Köpa lite nya kläder piffar upp och lite nya muggar får man aldrig för mycket av.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.