måndag 4 april 2011

En korg full med tofflor

Nu har jag sytt Tildatofflor igen och jag kollade här i bloggen att jag har dokumenterat dussinet av dem. De går åt kan jag säga! När jag har tassat runt i ett par några månader ser de lagom charmiga ut på undersidan och det är grovavfall nästa! ;o)
Att få stoppa in de bara fötterna i dessa yllefiltsfodrade är så skönt när det är ruggigt ute. Jag kommer att ge bort några par och då får jag ju orsak att sy nya inom en snar framtid.
Lämnar dig för en stund med denna yviga tulpanbukett
som gladde mig när jag kom hem från jobbet idag!

22 kommentarer:

  1. Åååå bara så söta tofflor.Vad duktig du är att sy.Underbar bukett med tulpaner.<önskar dej en skön kväll vännen.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Söta tofflor o härliga tulpaner ,trevlig kväll till dig,Nette

    SvaraRadera
  3. De tofflorna skulle jag gärna sätta fötterna i just nu så frusen som jag känner mig efter en jobbig "kurakläds-dag" på dagis! :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Skulle passa perfekt åt mina frusna fötter!
    Kanske du har ett pris på dom !?
    Underbar bild på tulpanerna ... som en målning ;O)

    SvaraRadera
  5. WOW!!! So sweet!! I love them!
    Greets, Tini

    SvaraRadera
  6. Så underbar vårbukett i tofflor!
    Ha det skönt!

    SvaraRadera
  7. jättefina de blev! tittade just här en dag igenom mönster i tildaboken och kom på att jag gärna vill sy tofflor nåt slag...
    ha en bra vecka!
    ~marita~

    SvaraRadera
  8. Underbart charmiga tofflor! Jag förstår att du gärna går runt med så fina på fötterna!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  9. Jag har flera gånger tänkt att jag ska försöka mig på dessa söta tofflor (soeciellt när jag sett dina fina alster) men hittills har det liksom bara blivit vid en tanke... Men de måste vara sköna - det tror jag!! Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  10. Härliga tulpaner du har! Tofflorna är ljuvliga, jag har sytt många par och även gett bort några. De är jätteroliga att sy och snabbt går det!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Dina tofflor ser för gulliga och sköna ut ! Dessutom är färgerna så otroligt vackra !
    Ha det bra när du dansar omkring i dina nya tossor !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  12. vilka fina tofflor du ha sytt!
    och det första fotot är så fint! ser ut som en blombukett!
    kram
    susanne

    SvaraRadera
  13. Du är en riktig toffelmakare. Förstår att de är ljuvliga att ta på då man kommer hem efter dagens vedermödor.
    Jag borrade in näsborrarna i tulpanerna och det var gott.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  14. I made a pair a Tilda slippers last week and just love them. Yours are such pretty colours too.
    Hugs ~ Kerryanne

    SvaraRadera
  15. Så jättefina! Otroligt att det går och sy så snygga tofflor. Jättevackra tyger.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  16. Söta som socker är de,dina tofflor!!! Synd om de slits fort, går det att sy mjukt läder under foten istället för tyg?
    Tulpanbuketten är härlig!!!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  17. så sött.
    Ha en fin dag!
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  18. Nu är det länge sen jag sytt nya Tildatofflor.Visst är det både vackra och sköna att ha på!

    SvaraRadera
  19. Vilka mysiga tofflor. Sköna ser de ut också.
    Jag själv går mest barfota hemma eller i mysstrumpor.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  20. Du är som alltid flitig vid symaskinen! Vilken fin gåva att få ett par handgjorda tofflor!

    Så trevligt med fotoutställningen! Skulle vara roligt att se den.

    SvaraRadera
  21. Hej Ann-Lis!
    Vad du är duktig på att pyssla och så fina färger det är på tofflorna.
    Fin fotoutställning ser jag också att ni varit på. Det är roligt med duktiga ungdomar.
    Du har en lite överraskning hos mig.
    Må så gott!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  22. Vad kreativ du är,får mycket gjort hela tiden
    Vilka fina muffins med pärlorna på
    Ha en bra dag

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.