fredag 7 maj 2010

Vårt smultronställe

Visst är det skönt att komma hem på fredag eftermiddag efter en lång arbetsvecka? Jag fick en skön stund ute i väntan på att mannen ska bli färdigjobbad (nångång :o)).
Vi ska åka en timme inåt landet till en stad där vi väntar att yngsta sonen ska kliva av ett tåg. Då slipper han ett byte och kvällen blir inte midnatt.
De blommor jag fick av små händer idag har jag placerat i en gräddsnäcka, som min mormors moster hade med sig från Amerikat i tidernas morgon.
Det finns många smultronställen, men Lyckoslanten är vårt! Vi väntar hem fler söner, som är på Skolmusik på Åland. De ska komma hem till Morsdag på söndag. Tack för att du hälsar på och ha en skön fredag kväll!

13 kommentarer:

  1. Så mysigt det ser ut ert smultronställe.
    Roligt att kika in här för det är ganska sällan vi hinner prata IRL. Ha en skön helg och morsdag du också!

    SvaraRadera
  2. Skönt när var och en finner sina smultronställen.
    Sött med Tussilagon i lilla kannan, en riktig vårbukett.
    Maken har gjort i ordning vår båt idag och kanske guppar den på vattnet innan kvällen, då är det sommar :)
    Tyvärr, har jag drabbats av en dunderförkylning och min helg blir inte den jag hade planerat, men så är livet, det kan te sig föränderligt.
    Ha ett skönt veckoslut! /Bea

    SvaraRadera
  3. Bästa dan på veckan e ju fredan, just nnär man kommit hem från jobbet och bara får pusta ut. :)
    Solen ser ju ut att orka skina i morgon också, så vi får passa på att njuta.
    Marianne

    SvaraRadera
  4. Så varmt och skönt du har det :O) Säkert roligt att få hem alla sönerna tills morsdag! Ha en skön helg.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Somrig känsla på bilderna! Det blåser så kallt här idag. Men solen skiner vackert iaf. Längtar efter att få terassen inglasad. Då skulle man kunna sitta "ute" oberonde av väder o vind :)

    Åsa

    SvaraRadera
  6. Fredagen är "helig" hos oss, speciellt om jag har ledig helg, som nu, då äter och dricker vi nåt gott i vårt eget smultronställe...
    Ha en skön helg med din familj!

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt väder ni verkar ha
    Här blåser det jättekallt
    Men det är ändå underbart med fredag & helg igen
    Ha en riktigt skön Helg

    SvaraRadera
  8. Ha en mysig Morsdag med alla dina "pojkar"
    Mina kommer också....

    Ljusa och somriga bilder du visar :)

    SvaraRadera
  9. Ja vad bättre är än när sönerna tittar in. Fredagarna är fortsatt "nästan"heliga hos oss trots att jag är hemma på heltid. Visst behöver man stanna upp nångång.

    SvaraRadera
  10. Trevlig helg och morsdag!
    Vilken söt bukett :)

    SvaraRadera
  11. Visst är det härligt med smultronställen?

    Ha en fin helg.

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  12. Veckan bara rusar iväg... Själv är det dåligt med inlägg i vår blogg.
    Oj vad det ser härligt ut i ditt smultronställe och bättre blir det säkert bara värmen hittar hit.

    Önskar dig en skön morsdag!!!

    SvaraRadera
  13. Hej Ann-Lis.
    Du har så fina bilder så jag förlorar mig i njutningen och höll på att glömma säga hej.
    Ha det gott och njut av våren.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.