måndag 31 maj 2010

Sista veckan

Nu är det som vackrast i naturen och jag vill hinna njuta av allt det där. Men läsårets sista vecka är här och mycket ska bli klart innan sommarlovet, så njutningen får vänta... ett tag. Äldsta sonen kom på besök i går. Vacker och stor ros jag fick!
Där sitter jag nyvaken och drömmer på en bild
som togs på morsdag för tre veckor sedan...
Härligt nu när de egna körsbärsträden blommar.
Vilken intensiv och spännande vecka det här kommer att bli!
Tack till er för all inspiration! Ha en underbar vecka där ute!

17 kommentarer:

  1. Ja nu är naturen som bäst, helt underbart att få vara ute. Och fram för allt så får vi nu äntligen en vecka med sol och värme, kan ju inte bli bättre :)

    SvaraRadera
  2. Godmorgon!
    Ja, vilken fin tid vi har och förstår att du har en intensiv vecka, men den ger säkert mycket på samma gång, att få se alla barnen som är förväntansfulla inför sommarlovet och uppklädda och fina den sista skoldagen.
    Ute är det enormt ljuvligt och hoppas äppelträden slipper frostens framfart i år och vi får njuta av den underbara blomningen länge.
    Ha en fin vecka! /Bea

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Hittade in här på min bloggrunda. Vad vackert du har det och så fin blogg.
    Hit kommer jag gärna på besök igen.
    Hoppas det är okej att jag lägger länken hit bland mina favoriter.
    ha en fin dag!
    ~Marita~

    SvaraRadera
  4. Här möts man av så vackra blommor :)
    Jag har inte alls hunnit med bloggandet den här helgen, men kanske det blir bättre med tid efter den här veckan.
    Ha en fin sista vecka på terminen!

    SvaraRadera
  5. Visst ska vi njuta av allt det vackra som blommar nu! Tiden går alltför snabbt...Vacker lusthus ni har, så fina somriga tyger du har valt att inreda med! Du har en stressig vecka framför dig, men snart, snart är det sommarlov!!

    SvaraRadera
  6. Kanske är det betygen som ni skrivit med blyerts som ska skrivas med bläck som stressar dig? Så sades åtminstone på vår tid, bara så att vi skulle uppföra oss till sista dan;).
    Vi får ju så fint väder nu också, hoppas det håller i sig till helgens fester.
    Ha en skön vecka, stressa inte i onödan.
    Marianne♥

    SvaraRadera
  7. Skönt att det snart är sommarlov. Våra elever jobbar fram till 10 juni då de har avslutning. Vi lärare fortsätter t.o.m. 16 juni. Det är bra att ha några dagar då man kan koncentrera sig på annat än elever. Vi har en hel del utvärderingar och planeringar att arbeta med. Jag sitter nu och förbereder en studiedag i Läsförståelse för åk F-9. Det blir spännande att ha en sån spännvid. Studiedagen är första arbetsdagen i augusti.
    Så fint du har gjort på dina bilder. Är det i Photoshop?
    Kram annika

    SvaraRadera
  8. Ja, nu är det verkligen som allra vackrast! Man önskar nästan man kunde trycka på pausknappen och spara det så här ett litet, litet tag till...
    Kan tänka mig att det är mycket att stå i nu den sista veckan innan sommarlovet. Hoppas du snart får njuta av sommarens fröjder i fulla drag!
    Vilken fin ros du fick! Vårt körsbärsträd blommar för första gången i år, åh så spännande det är! Ska verkligen bli härligt med egna körsbär, jag som verkligen älskar körsbär!
    Du har en award som väntar hos mig! :)

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder du tagit och redigerat!
    Ha en trevlig "sista veckan i jobb" !
    Ni är värda en skön sommar!

    SvaraRadera
  10. Instämmer med alla som redan skrivit här om allt det vackra vi får uppleva just nu. Dofterna borde gå att sparas i en burk och tas fram i vinter när det är som mörkast brukar jag tänka. Kämpa på de få dagar som du har kvar innan ledigheten. Själv börjar min semester först i juli, men visserligen jobbar jag ju halvtid och har varannan vecka ledig! :)
    Husvagnen har vi parkerat här uppe i mellersta Österbotten på en helt finskspråkig ort. ;-)

    SvaraRadera
  11. Hej!!
    Har kikat på ditt fina lusthus i inläggen nedan!! Så mysigt och ljuvliga textilier;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Hej vännen visst är det vackert ute nu, jag skulle vilja att tiden stannade ett tag! Må så gott och vackra bilder du bjuder på! Kramar Maria

    SvaraRadera
  13. Härligt med sommarlov!! Förstår att det är en jobbig vecka som du har framför dig.
    Vilka härliga bilder!

    Hoppas vi får fint väder på avslutningsdagen, då alla barnen skall ha på sig sina fina sommarkläder.

    Ha en bra arbetsvecka!

    SvaraRadera
  14. Tack för titten, vännen! Kram Therese

    SvaraRadera
  15. Oj så underbart det låter med blommande körsbärsträd! Våra äppelträd vi planterade ifjol har rätt sparsmakat med blommor ;O)
    Alltid härligt med skolavslutning OCH sommarlov... Mina flickor kommer ännu att stanna två veckor på eftis och va två veckor i simskolan innan det blir sovmorgnar och semester för min del.
    Ha en bra sista skolvecka!

    SvaraRadera
  16. det är verkligen så otroligt underbart i naturen nu. allt är så fräscht och fint. på kvällarna när solen gått ner och den inte längre kastar skuggor på marken är allt så jämngrönt och fint så man tror att ögonen ska trilla ur huvudet på en. vad jag njuter av att kunna sitta i uterummet sådana kvällar.
    kram

    SvaraRadera
  17. Hallojsan!

    Ja nu är det bråda dagar i "vår" värld!
    Vi har avslutning nästa vecka och så jobbar vi en vecka till..men sen är det ledigt..länge!!

    Ha det gott!!

    Kramis Sanne!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.