torsdag 27 maj 2010

Kväll i lusthuset

 
I kväll fick jag en stund i lusthuset. Det är femton år sedan mannen byggde det och nu har han varit flitig med penseln på insidan och det blev som nytt. Jag har bidragit med nya textilier.
 
"Things are beautiful if you love them".
Slå dig ner i lugn och ro!
Den lantliga stilen handlar om njutning! ;o)
Några väggord har hittills kommit på plats.
Ovanför dörren: "Crea Diem" (skapa dagen).
Här saknas ännu en matta. Vi får göra ett nytt besök dagtid!
"Take time while time is, for time will away..."
Snart blir det fler stunder i det kära lusthuset!

27 kommentarer:

  1. Vilket otroligt fint lusthus!!!Åh tänk att sitta där med ett glas gott vin en sommarkväll.. :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, detta lusthuset är ju bara sååå underbart! Vackert inrett i rosa och vitt, och creme(?)Härligt!

    SvaraRadera
  3. Vilken händig karl du har, där kan ni njuta, ta fast dörren om myggorna irriterar. ;)
    Marianne

    SvaraRadera
  4. Ditt lusthus får mig att tänka på filmer från 1920 talet, där det fina folket firade sommar vid den amerikanska kusten :-) Jättefint!!

    SvaraRadera
  5. Åå så mysigt! Underbara textilier!
    Njut!!

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt lusthus!! Där kan ni njuta många kvällar. Det är så trivsamt inrett också. Mmmm... bara njut!!!

    SvaraRadera
  7. Sååååfint! Men det måste ju vara helt underbart att sitta där i det vackra rummet och vara mitt i naturen ...myggfritt.
    Har du sytt kuddarna och överkastet? Jag har samlat en del rostyger för jag tänkte sy en quilt med dem.
    Ha det så gott i helgen och hoppas att ni kan vistas i det vackra lusthuset.
    Kram annika

    SvaraRadera
  8. Hallojsan!

    men vilket drömlusthus! precis så ska de vara..ljusa fräscha och inbjudande! vilka underbara kuddar!! de gillade jag mycket!1

    ha det gott!! Kramisar Sanne!

    SvaraRadera
  9. Ljuvligt ställe du har att bara sitta o njuta i

    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  10. Ååååååå så fint, jag blir alldeles salig!
    verkligen ljust och lantligt. Har du sytt lappkuddarna eller är det sånt tyg?
    Jag förstår om ni sitter där och njuter.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  11. Sååå fiiint det blev!
    Vi hade väggfasta bänkar i vårt tidigare också och då kunde man klämma in hur många som helst dit :)
    Hoppas att du snart får många stunder av njutning i lusthuset!

    SvaraRadera
  12. det är verkligen en dröm jag har, ett eget lusthus :)

    SvaraRadera
  13. Det är såå vackert vännen, taget som ur en tidning....Där förstår jag att du har det gott! Önskar dig en Trevlig o Skön Helg! Kram Therese

    SvaraRadera
  14. Verkligen jättevackert!!
    Söta textilier du har valt och det gör så mycket att insidan blivit vitmålad.
    Riktigt fint med väggorden här och där.
    Du har många njutningsplatse du :)

    SvaraRadera
  15. Jättemysigt! Där skulle jag också njuta :O)

    SvaraRadera
  16. Ooohh, det ser ut som om det kommer direkt från romantiska-fantasi-filmen, så vackert, så vackert. Du är hur duktig som helst på att få tyger och annat att passa ihop!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  17. Så underbart fint du har det, man blir lite smått avundsjuk får jag säga.

    Maidi

    SvaraRadera
  18. Hej vännen!

    Vilket underbart lusthus du har! Vad duktig maken är som målat sååå fint! Nu fick jag genast en ny önskan på min lista. Synd att trädgården är för liten. Hoppas att du får en underbar och skön försommarhelg! För mors dag har ni ju redan firat.

    Goa helgkramar till dig!

    Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  19. Lusthuset var då härligt,särskilt med sin vita färg. Jag blir då bara mer förtjust i vitt ju mer vita inredningar jag ser. Du verkar då få till det så att allt ser snyggt ut. Ha det gott.

    SvaraRadera
  20. Vilket vackert lusthus. Ljust & fräscht med härliga textilier. Kan tänka mig att det är ljuvligt att sitta där en ljummen sommarkväll med stearinljusen brinnande.

    Ha en fin helg!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  21. Åh så fint, så vackert när det var vitmålat. Ser ut som sommaren bor där inne, jättefina tyger du valt. Så härligt och sitta där på kvällarna, rofyllt som du skriver.
    Trevlig helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  22. Så vackert lusthus och romantiskt med ljusa pastellfärger i inredningen och skära små rosor.
    Förstår att lusthuset bjuder på små guldstunder för att koppla av och njuta av den ljuva grönskan utanför :)
    Trevligt veckoslut! /Bea

    SvaraRadera
  23. Gud vad vacker blogg du har!!!!! Och vilka fina saker!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  24. Hej vännen! Vilket otroligt vakcert lusthus och så stilfullt inrett! Jag njuter av dina vackra bilder i dag! Må så gott! Kramar Maria

    SvaraRadera
  25. Hej Gumman, länge sen jag var in men jag har inte bloggat på ett tag:(
    Måste bara säga HERREGUD!!!!! så fint lusthus, jag tror jag smäller av:) Bland d finaste jag sett:) Du kan d där m inredning!!!

    Hoppas du får en fin helg o morsdag
    Kram I massor Sari

    http://www.lillaprovence.se

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.