tisdag 25 maj 2010

Jordgubbar i solen

Solen har varit bortgömd här några dagar, men nu kom den fram igen, kanske bara för en stund. Det där får morgonen avslöja. Glass i solen är gott! Jag äter sällan glass, men i går unnade jag mig också en Magnum Gold (påverkad av reklam) när jag var på utfärd.  Fat och kruka kommer från AmandaB-Collection.

Nu samlas böcker och tidskrifter på hög. Det finns så mycket trevligt jag vill göra nu och sovtimmarna naggas i kanterna. Mitt eget får vänta, nu finns annat viktigt som går före. En Tildajordgubbe som sommarhälsning kan inte vara helt fel!
Tack för era trevliga hälsningar om mitt kära, men ack så anspråkslösa barndomsställe vid havet! Vissa hjärtesaker i livet är ovärderliga.

11 kommentarer:

  1. Tack!
    Härligt med glass och jordgubbe!
    Även Tilda-gubben ser läcker ut ;)

    SvaraRadera
  2. Härligt med både riktiga och Tilda-gubbar!

    SvaraRadera
  3. Vad gott det ser ut med jordgubbar och glass utomhus! Vilken sommarkänsla! :) Nu dröjer det inte länge förrän det verkligen är jordgubbssäsong. Härligt! :)

    Sköt om dig!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Så vackert med allt det röda och tyget du har i duken är väl från Green Gate, eller hur? Det är så vackert.
    Det ser riktigt smaskigt ut med jordgubbar. Snart är de svenska (finska) här, mums.
    Må så gott!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga gubbar du visar. Du är såå duktig på att sy. Jag naggar också av sömnen men idag ska jag nog krypa till kojs tidigt.

    Kramar till dig!

    Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  6. Du är så duktig o pysslig....Den första bilden är så somrig o fin, man längtar verkligen efter sommaren.....Kram Therese

    SvaraRadera
  7. Mmm, glass och jordgubbar är det bästa som finns. Men oj så romantiskt ditt lilla hus vid havet är, härligt med alla ros textilier. Dina rosa pelargoneier är ju för härliga och även Tildagubben!
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  8. Jordgubbarna är jättefina! De icke ätbara alltså :-)

    SvaraRadera
  9. Vad jag längtar efter våra jordgubbar när jag ser din bild. Mums så gott, haha. Och dina sydda var minsann sevärda de också.
    Ha en fortsatt bra dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Det var ett tag sedan jag hade tid att kika in, så nu får jag läsa på :) Du bjuder på fantastiska bilder som vanligt. Måste säga att dina trädgårdsbilder ser så fina ut, vilken härlig trädgård!!! Nu gäller det att njuta medan solen visar sig, här har det ösregnat i två dagar;( Nu ska jag se om jag hittar jordgubbar i frysen, i brist på färska!
    Kram S.

    SvaraRadera
  11. Det ser ut som riktig sommar här hos dig! Förstår att du fixar en hel del nu inför skolavslutningen. Är det Tildajordgubbar i år?
    Skönt ska det bli med sommarlov och lite mer tid för motion och hobby :-)
    Kram annika

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.