fredag 21 maj 2010

I brudspireans tid

Nu trodde jag att det var en vecka sedan jag gjorde mitt senaste inlägg, men så länge sedan är det ju inte. Man blir helt uppslukad av jobb och fint väder och då får datorn vackert vänta. Om drygt två veckor får jag mera egentid, men till dess är det rätt intensivt. Nåja, efter jobb idag dukades det ute. Jag har blivit ägare till flera Mårbacka pelargoner! Jag älskar pelargoner sedan tidig barndom! Mårbacka är verkligen the perfect match!
Det här utemöblemanget är specialbeställt och ergonomiskt utformat. Det är tjugo år gammalt och vi äger ett likadant i storlek small, som sönerna nötte en tid när de var småväxta. Måhända kan det komma till användning i framtiden! ;o)
Nu blommar brudspirean och mossflox här på Lyckoslanten. Jag tycker att det brukar ske aningen senare när jag är klädd i folkdräkt på väg till skolavslutning!
Nu önskar jag dig en skön helg i pingsttid! Tack för att du hälsar på!

11 kommentarer:

  1. Hej vännen! Vilken jättefin trädgårdsmöbel helt i min smak! Så vackert med Pelargoner också till vitt! Ha en skön helg! Kramar Maria

    SvaraRadera
  2. Vilka fina blommor, Mårbackan verkar vara årets poppis. :) Det ser ju lite sämre ut på väderfronten nu, men man kan ju inte ta ut hela sommaren i maj.
    Ha ett skönt veckoslut
    Marianne

    SvaraRadera
  3. Ha en skön helg själv.

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  4. Såå vackert det är med dina Mårbackor i det vita. Ja, det är verkligen fint med vita trädgårdsmöbler men jag är ju faktiskt mer än tio år äldre än du och får vara lite lat nu.
    Nu när jag tittar ut ser jag att vår brudspirea också blommar.
    Ha en riktigt fin helg i pingstens tecken!
    Kramar från Maria

    SvaraRadera
  5. Vackert utemöblemang! Liksom Mårbacka, som det för övrigt finns en hel hop av här också.
    Man hinner nästan inte lägga märke till allt som slår ut nu.Det går så fort...nästan för fort.Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  6. Jag har alltid förknippat brudspirea med skolavslutning, så säkert är dom tidigare än vanligt.
    Vill också ha mårbacka!

    SvaraRadera
  7. Vilka mysiga bilder du bjuder på.
    Jag tittade just på väder prognosen och det ser ut som om vi verkligen skall njuta av vädret i morgon.... efter det blir det kallare.

    Fint utemöblemang, passar utmärkt på Lyckoslanten.
    Ha en skön helg!!

    SvaraRadera
  8. Härliga somriga bilder!!

    Njut Helgen;o)
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Jag har också köpte några Mårbackapelargoner detta år och älskar dem!
    Så fina somriga bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Hej vännen! Vilka underbara o vackra bilder du bjuder på, man riktigt känner sommarkänslan.....Önskar dig en fortsatt Trevlig o Skön Pingsthelg! Kram Therese

    SvaraRadera
  11. Vilken fin tid vi har! Alla blommorna, grönskan och det vackra i naturen är helt ljuvligt. Nu får vi bara njuta och hoppas att inga frostnätter hotar bär- och äppelskördarna.
    Söta Mårbacka pelargoner som en dröm :)
    Önskar dig en fin Pingstdag! /Bea

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.