lördag 29 maj 2010

Efter regn kommer solsken!

Idag blev det lunch i lusthuset, sushi och glass. Man glömmer tiden där och hux flux hade det gått en och en halv timme! Lusthus-Tildan matchar bra med quilt från Hemtex och kuddar sydda av påslakan från samma ställe! :o) 
 
Jag hade en bild i huvudet av hur jag ville ha det, men kom inte närmare än så. Gräddvitt tyg till dynor och tyg till sittdynor (Ashley Wilde Designs), samt linnevaxduk har jag köpt av en dam som snart kommer att börja blogga! :o) Lusthuset är åttakantigt, likaså bordet, som har bordsskivor i tre storlekar. Detta är den mellersta storleken.
"Post nubila Phoebus" - Efter regn kommer solsken! Så sant!
 
Blomlåda och pall är dekorerade med lupiner.
Förutom solsken kom det en släpvagn full med sommarblommor till mig!
"Snöflingor" vid lusthuset!

Mossflox, bergenia och brudspirea blommar för fullt vid vår parkering och nu får man passa på att njuta av dem och av helgen, som för övrigt går arbetets tecken om jag ska få sommarlov om en vecka! Ha en skön helg och en fin Morsdag ni som firar denna i morgon!

18 kommentarer:

  1. Nu fick det gärna komma solsken. Regnet kom och störde oss i vårt rabattgrävande och fixande, men det var ju väntat.
    Så vackra bilder från ert vackra lusthus!
    Undrar just om vi kommer att ses till maten i morron ;0)

    SvaraRadera
  2. Jag säger det igen - så vackert och så fint och snöflingorna gjorde sig verkligen på lusthuset!
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  3. En dag når jeg blir rik, da skal jeg ha akkurat et sånt lysthus som du har. Og det skal innredes akkurat som du har det ;) Det er bare kjempekoselig :)
    Ha ei flott helg:)

    SvaraRadera
  4. Ljust och fräscht, säkert en skön plats för kaffe och mat. Behändigt med bordsskiva i olika storlekar, bara att anpassa efter behov och kroppshydda.
    Ha en skön helg.
    Marianne

    SvaraRadera
  5. Så textilierna var från Hemtex. Jättefina.
    Jag förstår att tiden försvinner när man sitter i ett så fint hus.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart lusthus ni har, helt fantastiskt!!!! Ser så mysigt ut!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  7. Jättefint
    stämmer verkligen med efter regn kommer solsken & så kommer regn igen,har just klippt gräset mellan skurarna
    Post nubila Phoebus, låter vackert tror jag ska använda det uttrycket på en vit planka jag har liggande
    Ha en d´skön kväll

    SvaraRadera
  8. Mycket vackert lusthus! Och väldigt fint inrett.
    Idag har vädret verkligen varit omväxlande med regn sol regn sol och lite åska däremellan. Önskar dig en fin lördagskväll!

    SvaraRadera
  9. Fint fint fint!!
    Det där täcket skulle jag gärna ha över soffan i vardagsrummet :)

    Nu blev jag sååå nyfiken på vem den nya bloggerskan kan vara...?

    Trevlig fortsatt helg!

    SvaraRadera
  10. Du har så smakfullt o fint överallt....Hoppas att du får en fin dag med solsken istället för regn! Kram Therese

    SvaraRadera
  11. ojojoj, så fint ni har det i ert vackra lusthus! och den där bron ni har på gården är också alldeles förtjusande vacker. en sådan drömde jag också om ett tag, men kom fram till att vår gård är för liten för fler stora detaljer. visa gärna fler bilder på er!
    kram

    SvaraRadera
  12. Ditt lusthus är så ljuvligt, kan inte se mig mätt på bilderna. Lusthustilda var också väldigt fin. Hoppas att du får en skön start på veckan. Snart har vi sommarlov!

    Kramar till dig!

    Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  13. Jag förstår att tiden måste flyga iväg där i ditt fina ljusa lusthus!Så fina bilder också!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Vilket härligt lusthus!! Jag skulle gärna ha ett jag också. Tänk att sitta kvällar därinne och mysa t.o.m. i regn...nbenämningen är ju redan så vacker "lusthus" :O) Fint med målat citat därinne och härliga textilier!
    Ja jag jobbar nog precis med samma yrke som du. Tyvärr har min stad gått in för att permittera också lärare i 10 dagar. Inte enkelt att få allting att funka.... :(

    SvaraRadera
  15. Vilken jättefin quilt, så fina färger. Du har så smakfullt där inne i lusthuset. Härligt ställe och äta lunch.
    Ha en bra veckostart
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  16. Ja, efter regn kommer solsken. Det stämmer, men nu saknar jag värmen!!!
    Ert lusthus är verkligen jätte mysigt, där måste allt smaka gott.
    Denna helg har vi varit och städat till villan. Det var såå...kallt och när vi vände kosan hemåt började det regna.
    Ha en bra vecka, sista för denna termin!!

    SvaraRadera
  17. Ja, där har jag ju kikat in!!;) Nu har jag hittat tillbaks till datorn!

    SvaraRadera
  18. Lusthuset blev verkligen fint, tror nog alla skulle gilla ett sånt. Att sitta där med goda vänner en sommarkväll när myggen surrar utanför. Ha en bra dag.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.