torsdag 6 maj 2010

Drömmen om...

Det kom ett paket i veckan med Leila Lindholms senaste "One more slice" och "Guldkant på tillvaron" samt "Medelhavsträdgård" skriven av Peter Englander!
Man blir inspirerad! Den här tiden på året brukar vi boka resa till Medelhavet. Nu känns det oroligt i favoriten av länder - Grekland. Drömmen om Italien... Mycket frestande,  kanske... kanske inte...
 
Härligt att bläddra i böckerna i kvällssolen efter en lång arbetsdag.
Drömmen om Medelhavet får vänta en stund medan
drömmen om landet där det är Got(t) blir verklighet.
 

15 kommentarer:

  1. Godmorgon. En till som är vaken tidigt. Fina böcker du köpt, den där sista Leila-boken tror jag att jag ska skicka efter. Din sista bild var härlig, man riktigt känner hur det blåser.
    Ha en fin dag
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. de senaste 20 åren har jag inte förstått folks önskan att få resa, men nu efter vår londonresa har hela tillvaron vänts upp och ner, och nu vill jag resa igen. tillbaka till london ;)
    kram

    SvaraRadera
  3. Bra låt! Den där Tina blir aldrig gammal hon :)

    Har varit en gång till Gotland som tonåring, skulle gärna resa dit igen... kanske nästa år? Nu har vi bokat husbilen så efter midsommar styr vi mot Danmark :D

    SvaraRadera
  4. Men säger du Gotland!? Ja då kanske vi träffas där :)
    Härliga böcker!

    SvaraRadera
  5. Ja, snart blir vi kanske tre om den där Leila boken! :) Å reseplanerna ska vi inte prata om ;)
    Å vad jag fick medelhavslängtan nu också!! Å sommar...

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt att få drömma sig bort.....Italien skulle vara trevligt att få uppleva! Hoppas att du haft en bra dag vännen! Kram Therese

    SvaraRadera
  7. Oj vad härligt med inspirerande böcker, Leilas böcker är ju så färggranna och lockande. Jag blev jättelycklig över två tidningar som damp ner i postlådan i dag, samtidigt, det brukar de aldrig göra. Den ena är Suuri Käsityö med en fin broderibilaga, den andra är Kodin Kuvalehti med både recept och inredningsbilder.
    Marianne

    SvaraRadera
  8. Visst kan man längta till Medelhavet i dessa dagar.
    Här är kallt och till helgen blir det massor av regn.
    Det är dock härligt att njuta av varje stund ändå trots att vi inte har Medelhavsklimat.
    Vilka härliga och inspirerande bokbilder du visar!
    Ha en fin helg!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  9. Visst finns det många drömmar om...! Just nu ligger mina drömmar på det som finns runtom mig, att få TID att göra vårarbete klart ;)

    Blomman för dagen är så vacker!
    Blir det kanske till Morsdag?

    Jag brukar varje år ha den i en båge vid altanen och det finns en mängd plantor på G hos mig också.

    Med samma inspiration som vanligt hos dig - härligt!
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  10. Resa...javisst börjar man längta nu igen. Hoppas att vi får en fin sommar här också.
    Härligt att få drömma bort sig i böcker... ups!!!
    Dags att vakna.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  11. Kikar in o önskar dig en Trevlig helg! Det var väl inte nu till helgen du skulle till Stockholm? I så fall ha det riktigt bra! Kram Therese

    SvaraRadera
  12. Vilka fina böcker du köpt! Låter härligt med semesterplanering! Jag skulle också gärna åka till lite varmare breddgrader, men det blir nog inte av i år. Jag har förrästen också beställt Leilas nya bok och väntar bara på när jag skall få mitt paket från adlibris.
    Ha en trevlig fredag och en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Ja, det är väl lite oroligt att åka just dit nu. Så tråkigt när det blir så där.

    Vilka underbara böcker. Visserligen är jag ingen älskare av Medelhavet, men bilderna är underbara vilket som.

    Hopöpas du får en skön helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  14. Underbara bilder. Visst är det härligt att resa och jag behöver inte fara långt iväg. Har bilat till Italien några gånger och det är härligt men det finns så mycket vackert att se och uppleva på nära håll.
    Kul att du också ska till Stockholm...men inte förrän nästa helg. Det hade kunnat blivit en bloggträff där med Vestergården också:D)
    Vilka fina böcker du har införskaffat. Jag köpte mig en bok i dag....En lisa för själen. Annika är en fantastisk trädgårdsfotograf.
    Kram annika

    SvaraRadera
  15. Fina böcker...och drömmar :)
    Två små vänner är strax klara. En står redan på egna ben... Ska bara fixa lite inför en kurs som jag ska ha efter helgen. Sen är dina små musungar högsta prioritet.

    Trevlig helg! ;)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.