lördag 3 april 2010

Påskafton

Glad Påsk vill jag önska dig som tittar in här! 
Huset är fullt och det njuter vi av!
Påskharen har fullt upp. Den är underbar eftersom den värper sedlar också.
Korten kommer från Talo maalla.
Påskharen, memma, ägg, påskgräs, narcisser, palmkvistar, lamm... 
har alla en lång tradition som tillhör påsken, en helg fylld av symbolik.
 
Den äldre tvillingsonen, som kom hem från en resa till Israel och Röda havet hade köpt Spakräm med Dödahavsmineraler åt sin mor och en kippa åt sin far. ;o)
 
I går kväll skickade vi upp svävande lyktor när familjen äntligen var samlad. Så fint med påskeldar där uppe på den stjärnklara himlen.
Det kommer väldigt många gäster till Lyckoslanten idag. De kommer i repriser. De är roliga att se på, de lämnar en hälsning efter att deras korgar och kaffepannor har fyllts med godsaker. Jag tror inte att de skulle bli så glada åt morötter eller tandborstar... Kanske du också har haft besök idag? I eftermiddag åker vi hela familjen på middag till mina föräldrar. Önskar dig en fortsatt skön påskhelg!

9 kommentarer:

  1. Jo visst har vi våra traditioner vid påsk. Det roligaste är väl att få ha alla samlade. Vi brukar ha en hel del häxor,harar och troll på besök den här dagen men i år var vi faktiskt borta. Men en del kort låg på trappan och väntade när vi kom hem :)

    SvaraRadera
  2. Fortsatt glad påsk till er! Vilken tur att det verkar lämna lite choklad till mig ;) Den där Spakrämen med dödahavsmineraler tycker jag låter intressant!!

    SvaraRadera
  3. Önskar dig också en härlig påsk!! Stor kram Maria

    SvaraRadera
  4. Så trevligt ni firar påsk. I år jobbar vi enbart men nästa år .....
    På måndag ska de flytta in så i morgon ska vi städa lite i huset.
    Kram annika

    SvaraRadera
  5. Inga besök av påskkärringar idag. Tror faktiskt att de brukar gå på skärtorsdagen just här, i samhället där jag kommer ifrån är det däremot påskafton som gäller. Verkar vara olika beroende på vart man bor det där.
    Önskar dig en fortsatt trevlig påskhelg :)

    SvaraRadera
  6. I år trodde jag att inga påskhäxor och harar skulle komma till oss, men det dök upp hela 8 stycken. Trevligt!!

    Roligt att få hela familjen samlad kring matbordet.
    Härliga bilder du bjuder på.
    Trevligt då du vill vara med i vår tävling!

    Ha en fortsatt skön påskhelg!

    SvaraRadera
  7. Jag är lite besviken. Jag fick inte något besök av påskkärringar.. håller de på att dö ut? Men desto mer godis till mig ;)

    SvaraRadera
  8. Här hade vi besök av sex små häxor och två kattor :)
    Va mysigt med svävande lyktor, det måste ju vara en ganska ovanlig tradition i våra trakter.

    Det ser så härligt ut i ert uterum!
    Kram/Nina

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.