måndag 17 augusti 2009

Gardin, pläd och matta


Klicka för större bild
Skrev tidigare en historia om mina avverkade syrum. Nu har en enkel make over gjorts i ett annat rum där det tidigare fanns tunga, mörkblåa gardiner med gula rutor, mattor i olika blåa nyanser och allehanda tjafs som städades bort. Vita gardiner hängdes upp i de två fönstren, en rosig pläd piffade upp den mossgröna soffan och nya hemvävda mattor, som matchar perfekt med tapet och övrigt, breddes in på golvet. Simsalabim, så blev det ett nytt rum! Tyvärr finns inga "före"-bilder eftersom så roligt ska ni inte få ha! :o) Jag har sett reklamsnuttar om hur textilier kan förtrolla ett rum, men att jag skulle göra detsamma på typ en halvtimme trodde jag inte.

Som kronan på verket rullades min nya gammelrosa sadelstol in framför bordet där min Husqvarna Rose redan har intagit sin plats. Nu fattas massor med hyllor och de ska så småningom komma upp på väggarna!

Vill någon som är överkänslig mot rosiga plädar och lapptäcken övernatta i detta mysiga rum, fixas dessa bort på en minut! ♥

6 kommentarer:

  1. Så härligt det ser ut! Själv älskar jag rosor o romantisk inredning. :-)
    Här kommer en länk till häftet jag skrev om i min blogg-virkad ros kudde.
    http://www.hemflit.com/merinfo.php?id=12344
    Så kan du se hur det ser ut, det är bra priser på garnet-Punto där oxå.
    Lycka till! :-)

    SvaraRadera
  2. Tänk att lite kan göra så mycket! Det behöver inte vara stora ingrepp i rummet utan färgen styr. Lycka till med hyllorna...kan ju dröja om man inte borrar lite själv.
    Annika

    SvaraRadera
  3. är det inte fantastiskt så mycket förändring man kan få till stånd med några tygstycken!
    hehe, den pratglada babyn var verkligen rolig!

    SvaraRadera
  4. Grattis till ditt "nya" syrum ! Vi har konstigt nog ett "extra", litet rum på vinden som jag inte har hittat någon användning för ( var barnens tv-rum tidigare) men nu slog det mig att min symaskin ska få flytta upp dit !
    Ha det bra !

    SvaraRadera
  5. Borde också hitta ett eget rum åt mej själv. Det som är meningen borde vara mitt/vårt arbetsrum är helt överbelamrat med grejer och det finns dels inget borsutrymme och ingen skaparlust heller... så då blir det alltid köksbordet ändå :O) och det är ju inte såå väldans praktisk!!

    SvaraRadera
  6. jag äääälskar rosa, till mina tonåringars stora förtret (och makes)....vill också ha ett rosa rum....

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.